We worden door hun allen keihard voorgelogen. En als we het dan over normen en waarden hebben en dan ook nog eens respect, dan moeten we goed gaan zoeken. En achteraf zijn deze normen en waarden keiharde leugens. Laat het dan maar weer eens goed knallen, want geloofwaardig zijn ze niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Van iedereen behalve het CDA, PvdA en CU
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Bolkenstein
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij, en.... heel hard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je als kabinet de 2de kamer niet volledig inlicht over
zoon zwaar onderwerp als de inval in irak , dan moet je
verdwijnen , je bent niet meer geloofwaardig, niet alleen
voor de 2de kamer, maar ook niet meer voor het nederlandse volk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens. +
zondag
14 jaar geleden
@lora zegt + maar vergeet je er een te geven. Krijg je er een van mij want ik ben het helemaal met je eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@denkbeeld: zo werkt ministeriële verantwoordelijkheid, het volgende kabinet is ook verantwoordelijk voor de daden van het vorige kabinet. Dat wisten alle ministers toen ze hun post aanvaardden, en dat wisten alle partijen toen ze een coalitie vormden. Je kunt vinden dat dat anders geregeld zou moeten worden, maar door die verantwoordelijkheid niet te nemen, verandert dit kabinet de regels tijdens het spel.
We hebben een regering die én niet het vertrouwen van het volk geniet én al meerdere interne geschillen heeft gehad die ieder ander kabinet hadden laten breken.

De enige reden dat dit kabinet nog zit, is dat de partijen die de coalitie vormen het over één ding eens zijn: het zou voor een slechtere situatie zorgen als er nu verkiezingen waren. Officiële versie: slechter voor Nederland. Officieuze werkelijkheid: ze staan er zo slecht voor dat ze massaal zouden verliezen bij nieuwe verkiezingen.

Het is hetzelfde argument dat dictators gebruiken om aan de macht te blijven, dat er 'chaos' zou ontstaan als ze het land niet in hun sterke greep zouden houden. Maar dan met democratische pretenties.

Voor de helderheid: ik was er destijds erg vóór om Saddam Irak uit te schoppen. Dat maakt me alleen niet vergevingsgezind als het gaat om het verkeerd informeren van de Kamer bij zo'n cruciale beslissing. Wat mij betreft is dit rapport de zoveelste reden waarom het kabinet mag vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van elk weldenkend mens mag het kabinet vallen. Ze hebben ons een oorlog in gerommeld en kunnen nog steeds niet vertellen waarom.
Zelfs Bolkenstein zegt: "Er was geen enkele redenen om de oorlog te steunen. Hoe kon ik nou dingen weten die het kabinet niet wist? De Kamer had beter geïnformeerd moeten worden", aldus de VVD-coryfee op Radio 1. "Ik zou het een goede zaak vinden als Balkenende hiervoor zou aftreden."
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij niet hoor, Wilders staat mij veel te hoog in de peilingen, brrr ik moet er niet aan denken. Wat mij betreft mogen ze met alle verkiezingen wachten tot iedereen zijn vertrouwen in hem verloren heeft.
Maar dat is natuurlijk een totaal ondemocratische reden om te willen dat het kabinet niet valt, en om alle andere redenen ben ik het wel met jullie eens.
AWM
14 jaar geleden
Nee, ze staan aan de zijlijn. Maar de VVD heeft destijds wel steun gegeven aan het voorstel, dat maakt het e.e.a wel zwak...
vrij nutteloos, het CDA word toch weer het grootst, en dan zitten we straks met balkende 5 (of was het 6?) en als ik me goed herinner was het CDA destijds de beste maatjes met bush jr.

Toegevoegd na 8 minuten:
het is trouwens vrijwel zeker dat het CDA dan weer in de regering zou komen als ze aan het cordon sanitaire tegen wilders indd doorvoeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cda het grootste?Is niet te hopen.Ikzelf denk dat de pvv meer stemmen krijgt,maar of we dan beteraf zijn...???En ik ben nogwel 'n pvv stemmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
cda is erg stabiel de laatse jaren. maar als de pvv indd de grootste word betekent dat nog niet dat ze gaab regeren. hetzelfde is in antwerpen met VB gebeurt.
Van mij mag het meteen vallen,maar niet door de oorlog.Het zijn allemaal mannen en vrouwen die bewust voor het leger hebben gekozen...ze wisten dat dit kon gebeuren.Het enige nadeel vd oorlog is het geld wat zoiets kost.Ik leef natuurlijk mee met de slachtoffers en hun familie hoor,maar dit is nu éénmaal het risico van hun vak.Als deze regering valt,heb je grote kans dat Wilders de grote winnaar wordt,en dan hoor je toch weer de volgende groep klagen.Een regering doet het toch nooits goed.Dus wat is het nut van een nieuwe regering?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk Bolle.Het is nooit goed,wat ze ook beslissen.Maar ik ben bang,dat als Wilders het voor het zeggen krijgt,er toch meer mensen zullen klagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Bolle Ik weet vrijwel zeker dat jij PVV stemt.We leven in een vrij land ed je mag het dan ook helemaal zelf weten. Maar lees dit goed. Voor al ons zinloze discriminerende gedrag betekent dit, dat we voortdurend bewust moeten zijn, van het feit dat we het zelf zijn, die creëren wat we direct mee maken. We moeten ons er dus voortdurend bewust van zijn, dat wij net zoveel invloed hebben op de situatie als de ander. En als wij de verkeerde houding ten opzichte van de situatie aannemen, dan laten we de uitkomst van de situatie over aan de ander. Maar wij hebben er al een verkeerde start aan gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het punt is natuurlijk helemaal niet of militairen zelf voor militaire dienst kiezen, maar of Nederland de oorlog tegen Irak op de juiste gronden politiek heeft gesteund. Daarbij is de doodzonde van het kabinet geweest om de Kamer onjuist en onvolledig in te lichten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet overigens dat dit over Irak gaat (politieke steun aan de inval door de VS) en niet over Afghanistan (gevaarlijke militaire missie in Uruzgan)?
VAN MIJ AB-SO-LUUT NIET.

De herverkiezingen zullen een catastrofale uitslag brengen: een coalitie tussen de PVV, VVD en CDA waarschijnlijk. De enige mogelijke...

Lees de stukken van HP/De Tijd, de journaliste van de infiltratie. In het blad stond dat de PVV-kamerleden zelf letterlijk hebben gezegd: 'Tuurlijk maken we ons niet druk dat we de dingen die we roepen waar kunnen maken. We komen nog lange niet aan de macht en zo wel, dan komt er een geval van cordon sanitair. Ach, we maken ons niet druk.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cda is de enige partij van de regering van toen.Aangezien god ons al onze zonden vergeeft,kunnen ze lekker blijven zitten.