Dat is het wapen van Spanje

Het schild bestaat uit een aantal andere kleinere wapens die de belangrijkste voormalige koninkrijken en nu landsdelen moeten voorstellen:

Eerste kwartier: Wapen van Castilië, een gele toren met drie kleine torentjes op een rood veld
Tweede kwartier: Wapen van Léo,n een purperen klimmende gekroonde leeuw op een veld van zilver;
Derde Kwartier: Wapen van Aragón, vier rode banen op een gouden veld. Dit patroon wordt de senyera genoemd;
Vierde Kwartier: Wapen van Navarra, een gouden ketting op een rood veld, in het midden een smaragd;
Insteek onderaan: Wapen van Granada, een granaatappel op een zilveren veld;
Midden: Wapen van het huis Bourbon, het huidige Spaanse koningshuis, drie gele Franse lelies op een azuren veld omringd door rood.

Rondom het wapen zijn de volgende attributen te vinden:

Gouden koninklijke kroon bekroning met een gouden koninklijke kroon, bestaande uit een cirkel versierd met edelstenen en daarop acht rozetten van acanthusbladeren afgewisseld met parels. Vanuit de rozetten lopen met parels bezette diademen die samenkomen in een blauwe wereldbol waarop zich een gouden kruis bevindt. De kroon is rood gevoerd.

De zuilen van Herakles omlijsting, met aan beide zijden van het wapen een pilaar die samen de zogenaamde Zuilen van Hercules representeren, een oude naam voor de straat van Gibraltar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is het wapen van Spanje. Ieder onderdeel heeft een eigen betekenis. Zie de link voor een uitgebreide beschrijving.
bamibal