Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je word bekeurd, moet een politieagent dan een bon uitschrijven of voldoet het als hij slechts je gegevens op een schrijfblokje noteert?

Ik ben laatst door een agent aangehouden omdat wij met drie mensen naast elkaar fietsten. Hij heeft wel mijn gegevens van mijn identiteitskaart op een schrijfblokje genoteerd, maar hij heeft geen bon uitgeschreven. Hij zei dat ik de acceptgiro thuis krijg gestuurd maar die heb ik nog niet gekregen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
20.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het mag inderdaad dat die agent jouw gegevens op een notitieblok schrijft.
Het is inderdaad gewenst om het gele afschrift te geven maar geen wettelijke verplichting.
Dat gele bonnentje is niet meer dan een aankondiging van de echte boete die je per acceptgiro gaat ontvangen. En dat kan even duren voordat je die thuis krijgt, dus reken jezelf nog maar niet rijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Hij moet je een bon geven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, hij mag hem ook later uitschrijven
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een bon lijkt mij niet meer dan normaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nee de bon moet officieel worden uitgeschreven, meende ik.. ik daarin tegen heb geen bon gehad wel gegevens genoteerd en wel acceptgiro thuis gekregen, Dus kan zijn dat hij 't door de vingers ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je moet zelf een bewijs krijgen van de bon, maar bij flitsen mag het ook. Echter, dan hebben ze de foto als bewijs.

In jouw geval had de agent je een bon moeten geven. Ik denk dat hij je flink wilde laten schrikken en dat je geen bon thuis krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij hoeft niet persee een bon te geven.Uit persoonlijke ervaring weet ik dat hij later nog een bon op kan sturen. Het is namelijk bij een vriend van mij voorgekomen. Snachts alleen gegevens later de bon. misschien dat het meer voor de angst is zodat je het afleert ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zo, ook weer opgelost. neuqen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij moet je idd een bon meegeven. En je hebt geen geluk het is inderdaad een overtreding volgens het drie fietsers arrest uit maart 1948. Hierin is geregeld dat het verboden is met meer dan twee fietsers naast elkaar te fietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
volgens mij is hij niet verplicht om meteen een bon mee te geven.
als je te hard voorbij een flitspaal rijdt dan geeft dat ding je ook niet meteen een bon mee voor te hard rijden maar komt het enkele weken later wel op je deurmat terecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een agent moet wettelijk bepaald INDIEN MOGELIJK een afschrift (het geeltje) meegeven. Doet hij dit niet (bijvoorbeeld omdat staandehouding niet mogelijk was, of omdat hij geen bonnenboekje bij zich had), dan moet hij achter op zijn origineel aangeven waarom dit niet mogelijk was. Dit origineel MOET hij later wel uitschrijven, omdat anders de administratieve molen gewoonweg niet in gang kan worden gezet. Sommige agenten sturen dan alsnog het geeltje per post naar je op, maar niet altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding