Waarom wordt de afkomst van een dader vaak vermeld in het nieuws?

Wat is het nut hiervan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij valt het juist op hoe vaak dit *niet* wordt vermeld.

Antwoorden (2)

dat is een feit. Men moet feiten noemen, anders kan de dader niet gevonden worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De nieuwsmedia hebben tot taak, om de burgers zo goed mogelijk te informeren. Daar hoort het berichten over achtergronden van daders ook bij. Zeker als deze achtergronden afwijken van normaal. De burger kan op deze manier bepaalde ontwikkelingen in de maatschappij beter beoordelen en snappen.

Met mensen onwettend en dom houden bereik je niks.

In Nederland leven we in een democratie. De burgers stemmen bij de verkiezingen op de politicus van de partij, die volgens hun het beste de problemen in het land kan aanpakken en het land sturing kan geven. De burger kan echter pas een goede keuze maken, als hij door de media goed is geinformeerd, over wat er in het land speelt. Achtergronden van het nieuws zijn daarbij dus ook zeer belangrijk.
AlphaLimaSierra