Hoe zal Afghanistan er over 5 jaar uit zien?

Over 5 jaar wil het Westen de verantwoordelijkheid overdragen, maar aan wat voor land zal dat zijn.
Zal dit land aan onze verwachtingen voldoen of juist het tegengestelde (een nog gevaarlijker land) zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja inderdaad, als ze het zelf weer mogen doen zullen ze allemaal weer de macht willen hebben, dus krijg je weer oorlog en geweld, want dat zijn ze al 100 jaar daar gewend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een man uit Afganistan, (die op de inburgeringscursus zit waar ik stage loop), legde het zó uit : Zodra iedereen zich terugtrekt uit Afganistan, is er voor de opstandige groeperingen niemand meer om tegen te vechten. Dan gaat iedereen er zich op richten het land weer op poten te krijgen.
We moeten ook niet vergeten, dat in eerste instantie de Taliban gesteund en bewapend is door het Westen, en dan vooral door de Amerikanen, die de Russen weg wilde hebben uit Afganistan. Al meer dan 30 jaar hebben allerlei vreemdelingen verteld wat er goed is voor Afganistan en de Afganen. Ze staan te pópelen om het eindelijk weer eens zélf te mogen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment dat wij weggaan uit Afghanistan zonder de taliban uit te schakelen of het Afghaanse leger zo op te bouwen dat ze weerbaar zijn, zal de taliban het roer in Afghanistan weer overnemen.

De Afghaanse bevolking is bang dat we weggaan, en daarom durfen ze ons niet open te steunen, als ze dat wel doen en we gaan weg zal de taliban terugkomen en de mensen die het westen gesteund hebben oppakken en vermoorden.

Het hangt er dus vanaf hoe wij de situatie aanpakken.

Gaan we weg uit afghanistan zonder dat wij het land weerbaar hebben gemaakt, zal het over 5 jaar weer een rotzooi zijn.

Als we blijven en het Afghaanse volk beloven te blijfen tot dat ze op eigen benen kunnen staan, dan zullen de burgers ons meer gaan steunen en zou het goed kunnen aflopen!