4. De Europese Unie heeft ook invloed op politieke beslissingen in NL. Kan je een voorbeeld benomen waar ‘’Europa’’ zich mee bemoeit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De staatssteun die PSV van de gemeente Eindhoven gekregen heeft met de verkoop van grond.

Hoewel dit achteraf controle is, speelt dit nu wel door. Er is een discussie in Rotterdam over de bouw van een nieuw stadion. Hierbij wil de gemeente n.a.v. bovengenoemd geval wel eerst in Brussel controleren wat Europa hiervan vindt. voordat men een garantstelling gaat doen aan het consortium. De uitkomst daarvan heeft zeker invloed op het besluit dat de gemeente Rooterdam zal nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staatssteun van de gemeente Eindhoven??????? Wist niet dat Eindhoven een aparte staat was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo, Eindhoven is de slimste regio ter wereld (http://www.nu.nl/algemeen/2531722/eindhoven-slimste-regio-wereld.html) dat kun je toch wel als een aparte staat beschouwen!
De gehele wetgeving.

In nagenoeg elke wet (met uitzondering van de grondwet) wordt verwezen naar een Europese verordening waar deze wet uit voort vloeit.