zou er ooit in de EU nog landen oorlog komen ?

Ik zie nu niet 1,2,3 Belgie met Duitsland oorlogen voeren bijv.

Weet jij het antwoord?

/2500

Tja dat dachten ze in 40 ook. Er is crisis, als mensen (denken dat ze) het slecht hebben en er staat een idioot alla A.H. op, krijgt hij/zij weer volgelingen en kan er best weer hetzelfde gebeuren. Pas op het moment dat het al te ver is en je je buurman niet meer kunt vertrouwen komt het besef en kan men niet meer terug.

Ja, en dat zal gaan gebeuren ook, alleen de vraag is wanneer. Dit heeft de geschiedenis ons geleerd. Pas geleden nog in Joegoslavië.

Zolang er mensen zijn is er oorlog. maar ik zie inderdaat ook niet zo heel snel oorlog uitbreken tussen europese landen, en dan vooral niet west-europese landen.

is er nu geen oorlog dan? oorlog hoeft niet persee met schieten en landje veroveren te maken te hebben maar kan zich ook stil en voor de gewone burger onzichtbaar afspelen.

Oorlog komt er sowieso. Alleen is inderdaad de vraag wanneer. Sinds de mens bestaat, bestaat de oorlog. De stelling: "er komt geen oorlog meer in of tussen de lidstaten van de EU" klopt dus niet. Het is alleen heel onvoorspelbaar tussen wie, waar en wanneer er oorlog uitbreekt. Sprekende van oorlog in de vorm van fysiek geweld van natie tegen natie.

O ja hoor. Ik verwacht dat ze met name op de Balkan binnen afzienbare tijd wel weer eens een oorlog gaan voeren.

Een oorlog zoals in '40 - '45 zie ik niet zo snel meer gebeuren,maar er komt zeker nog gerommel.Vooral als ze de EU nog meer gaan uitbreiden.Vooral als er een islamitisch land bijkomt met hun eigen gewoontes die hier niet gelden.

EU landen onderling of EU land met geen EU land? Dat eerste verwacht ik niet zo snel. Al hoeft er inderdaad maar een gek op te staan. Dat tweede: als je bedenkt dat meneer Wilders Iran aan wilde vallen. Zou dat nog wel een kunnen. Als hij minister-president was geweest...

Als Georgie al in de EU had gezeten, dan hadden we nu inn oorlog gelegen met Rusland. Oorlog is dichterbij dan vrede.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100