Tja dat dachten ze in 40 ook. Er is crisis, als mensen (denken dat ze) het slecht hebben en er staat een idioot alla A.H. op, krijgt hij/zij weer volgelingen en kan er best weer hetzelfde gebeuren. Pas op het moment dat het al te ver is en je je buurman niet meer kunt vertrouwen komt het besef en kan men niet meer terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de WO II was er wel meer aan de hand. Meneer AH heeft in principe niet de basis ervan aangedragen. Frankrijk en Amerika zijn in principe meer schuldig aan WO II dan Duitsland. Ook is de jodenvervolging geen duitse uitvinding.
Dit past evenwel niet in ons denkkader, te moeilijk en mensen houden liever iets simpel, lekker een schuldige naar wie je kunt wijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
fundeer je uitspraken eens aub?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben ook benieuwd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, hij/zij is vertrokken.....
Ja, en dat zal gaan gebeuren ook, alleen de vraag is wanneer. Dit heeft de geschiedenis ons geleerd. Pas geleden nog in Joegoslavië.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar dat is een buitenbeentje. ik bedoel: frankrijk,spanje,belgie,nederland,duitsland.
Die zijn toch wel vriendjes van elkaar om maar zo te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang ze belang hebben zijn het inderdaad vrienden. Maar dat zal nog wel een keer in de toekomst veranderen. Voorbeeld zeespiegel stijgt meters, komen de kustbewoners toch de binnenlanden in, zijn ze het er daar niet mee eens heb je snel oorlog.
Zolang er mensen zijn is er oorlog. maar ik zie inderdaat ook niet zo heel snel oorlog uitbreken tussen europese landen, en dan vooral niet west-europese landen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is er nu geen oorlog dan?
oorlog hoeft niet persee met schieten en landje veroveren te maken te hebben maar kan zich ook stil en voor de gewone burger onzichtbaar afspelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorlog komt er sowieso. Alleen is inderdaad de vraag wanneer. Sinds de mens bestaat, bestaat de oorlog. De stelling: "er komt geen oorlog meer in of tussen de lidstaten van de EU" klopt dus niet.
Het is alleen heel onvoorspelbaar tussen wie, waar en wanneer er oorlog uitbreekt.

Sprekende van oorlog in de vorm van fysiek geweld van natie tegen natie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja hoor. Ik verwacht dat ze met name op de Balkan binnen afzienbare tijd wel weer eens een oorlog gaan voeren.
14 jaar geleden
Een oorlog zoals in '40 - '45 zie ik niet zo snel meer gebeuren,maar er komt zeker nog gerommel.Vooral als ze de EU nog meer gaan uitbreiden.Vooral als er een islamitisch land bijkomt met hun eigen gewoontes die hier niet gelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
EU landen onderling of EU land met geen EU land?

Dat eerste verwacht ik niet zo snel. Al hoeft er inderdaad maar een gek op te staan.
Dat tweede: als je bedenkt dat meneer Wilders Iran aan wilde vallen. Zou dat nog wel een kunnen. Als hij minister-president was geweest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Georgie al in de EU had gezeten, dan hadden we nu inn oorlog gelegen met Rusland.

Oorlog is dichterbij dan vrede.