Wie beslist wanneer een persoon politiek correct is,en wie niet?En wat is politiek correct?

Als iemand nogal rechtse (of linkse) uitspraken/ideeen heeft,en dat is zijn standpunt,wie zijn wij dan om dat tot politiek correct of oncorrect te bestempelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Dat bepaalt iedereen voor zichzelf.
Dit is zo een subjectief gegeven, dat je alleen zelf een ander politiek correct dan wel incorrect mag noemen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1
Politiek is een spel en de media speelt de scheidsrechter..

dus ik denk dat de media daar heel veel invloed op heeft, over wat wij moeten vinden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De media bepalen in feite wat we correct moeten vinden. Artikelen in de verschillende media zijn eigenlijk nooit objectief. Zo krijgen we allemaal gedwongen de mening van de vaak linkse journalisten opgedrongen. Voor veel mensen blijkt het dan lastig, om vervolgens nog hun eigen mening, mochten ze die nog hebben, uit te spreken. De angst, om als extreem neer gezet te worden is namelijk dan duidelijk aanwezig.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Dat beslis jij zelf. Ieder voor zich dus.

Politieke correctheid bestaat vrijwel niet.

Politiek komt altijd neer op consessies doen, teneinde zoveel mogelijk doelen te behalen. ook indien dat tot gevolg heeft dat wat betreft andere doelen kiezersbedrog zal plaatsvinden.

Dat laatste is tot op heden nog steeds niet strafbaar, dus de politiek zal voorlopig nog wel op deze manier voortgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik beslis dat...

Een stelregel voor politici is de volgende: Een goed politicus is een politicus die ze nog niet gepakt hebben voor iets onwetmatigs...

Dus het hangt er maar net vanaf wanneer je gaat kijken, ervoor of erna, voor het onwetmatige of na het onwetmatige... Ervoor deugt hij en erna deugt hij niet...