hoe zit het nu met de inkomensafhankelijke zorgpremie?

voor school houdt ik dit in de gaten, maar hoe zit het daar nu mee. Gaat het wel/niet door. Als het niet door gaat wat doen ze dan nu.
Als het wel door gaat wat betekent dat plan dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is toch al heeeel lang en heeeel uitgebreid in het nieuws
geweest dat dat niet door gaat.

Het beste antwoord

Dit plan is van de baan. Er is een alternatief ontwikkeld.

Op 12 november 2012 meldde deze website http://www.nu.nl/politiek/2956538/akkoord-alternatief-zorgpremie-plan.html onder meer het volgende:

"Akkoord over alternatief zorgpremie-plan

DEN HAAG - Er is een alternatief gevonden voor de omstreden afspraak in het regeerakkoord voor een inkomensafhankelijke zorgpremie. Maandag bereikten VVD en PvdA daar overeenstemming over.

De inkomensafhankelijke zorgpremie is helemaal van tafel en wordt vervangen door een hogere arbeidskorting en een hogere heffingskorting voor de lage inkomens. Voor de hoge inkomens worden die kortingen afgebouwd.

Dat meldden VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra, PvdA-fractievoorzitter Diederik Samsom en premier Mark Rutte maandagavond tijdens een gezamenlijke persconferentie na dagenlang overleg."

Toegevoegd na 17 minuten:
Zie ook: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2012/11/13/motie-zijlstra-samsom-in-aanvulling-op-het-regeerakkoord.html

Op die website is de motie te vinden die de Tweede Kamer heeft aangenomen naar aanleiding van de onrust die was ontstaan over het plan betreffende de inkomensafhankelijke zorgpremie. De motie vormt een aanvulling op het regeerakkoord, dat werd bereikt op 29 oktober 2012.
Antoni
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!!,
nog een vraag hadden ze voor dat nederland mocht stemmen al verteld dat ze dit van plan waren?
Antoni
11 jaar geleden
Misschien kan je in de verkiezingsprogramma's van de VVD en de PvdA voor de verkiezingen van 12 september 2012 terugvinden wat ze precies over deze plannen hebben geschreven. Wat er door de partijen allemaal vóór de verkiezingen is verteld, dat weet ik niet precies. De plannen in het originele regeerakkoord zijn in ieder geval een compromis geweest tussen de twee partijen, dus het lijkt mij dat de precieze plannen vóór de verkiezingen nog niet bekend waren. Ze waren het resultaat van de onderhandelingen tussen VVD en PvdA. Met name in de VVD is er na de presentatie van het regeerakkoord veel weerstand ontstaan tegen de plannen. Voor velen (zowel binnen als buiten de VVD) kwamen (de gevolgen van) de plannen als een verrassing. Het regeerakkoord is terug te vinden via onder meer deze website: http://www.kabinetsformatie2012.nl/