Hoe heet het als er een tekenaar is die een profiel tekent van de verdachte?

Dus als jij een verdachte in een misdaad hebt gezien en je moet hem omschrijven voor een tekenaar. Niet in een rechtszaak, maar echt met overhoringen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Wat je altijd in crime series ziet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

De tekening heet een compositietekening.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je doet bij de politiie is het afleggen van een getuigenverklaring. Mede op basis daarvan kan een signalement van de verdachte tot stand komen.
Computoon
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
compositietekening is goed +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (1)

Je werkt bij de politie als compositietekenaar, iemand die gezichten van boeven moet tekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computoon
10 jaar geleden
Verdachten.