Bestaat de Koninginnekamer nog?

Toen vroeger de Koningin nog met de koets in de provincie kwam was er bij de Commissaris van de Koningin altijd een apart verblijf voor haar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar met de voorgestelde provincie wijziging zou daar ook best verandering in kunnen komen .
Amadea
11 jaar geleden
Tot 30 april a.s. bestaat die nog. Daarna zullen deze kamers Koningskamer heten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea ; Slimmerik

Het beste antwoord

Ja , in iedere woning van een commissaris( gouverneur ) Vd koningin is een kamer waar het staats hoofd zou kunnen overnachten . Komt nog uit de tijd dat reizen lang konden zijn en men niet even van Leeuwarden of ? Zo even terug kon op een dag . Ja nog steeds en het is meestal geen achteraf kamertje .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet u ook toevallig wat de commissaris daar jaarlijks voor ontvangt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee , maar z'n salaris en z'n niet ballaste vergoedingen zijn ruim , ook andere emolumenten ( auto , reiskosten , ) daarbij is de woning vaak Vd provincie , of de kosten daarvan worden vergoed . Het is een ere baantje geworden .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb eens gehoord dat Wiegel zijn huis ervan opgeknapt heeft in Friesland toen hij daar commissaris was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vindt uw antwoord helemaal goed.