Plannen kabinet-Rutte-Asscher voor huurverhoging hogere en middeninkomens

Het kabinet-Rutte-Asscher is van plan de huur meer te verhogen, zodat de huurprijzen meer marktconform worden. Dit betekent een huurverhoging van:
1,5% plus inflatie voor huishoudinkomens tot € 33.614;
2,5% plus inflatie voor huishoudinkomens van € 33.614 tot € 43.000 (1% extra);
6,5% plus inflatie voor huishoudinkomens boven € 43.000 (5% extra).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er niet blij mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige woningbouwverenigingen hebben al protest aangetekend, zie bijvoorbeeld hier: http://www.portaal.nl/huuralarm.aspx
amc
11 jaar geleden
De woningbouwverenigingen gaan het ook zelf al anders doen. Bij ons worden de sociale huurwoningen steeds schaarser, en worden zelfs bij leeg komen ervan, wat gerenoveerd en dan in de vrije sector aangeboden, voor meer dan de dubbele oorspronkelijke huur. Voor de starters en kleine inkomens is in onze gemeente al bijna geen woonruimte meer te krijgen. Dat krijg je met een VVD partij aan het hoofd van de raad die bepaalt. Die hebben echt geen idee wat een klein inkomen inhoudt omdat ze het als ondernemer/ grootverdieners van huis uit al niet meegemaakt hebben. Het merendeel VVD-ers komt uit gegoede omstandigheden, dit zal met de huidige regering nog wel eens heel verkeerd kunnen aflopen voor velen van hen. Ook zij zullen het gaan merken, maar dan is het voor de echte minima nu al te laat.
amc
11 jaar geleden
Het is voor de minima echt slikken of stikken! Ik hoorde laatst op de radio een man zeggen dat hij het niet begreep. Ook hij kreeg zijn eerste salarisafrekening en met dubbel modaal wat hij verdiende, kreeg hij er €80,- bij! Ze hebben dus voor zichzelf wel goed gezorgd, de rijken onder ons, de rest heeft maar te slikken/stikken. maar was het niet altijd zo? Geld regeert en heeft de macht...nog steeds en het zal altijd zo blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas wel,maar dat heb je met deze partijen in de regering en de PvdA geeft ook maar toe en denkt totaal niet aan de mensen die op deze partij gestemd hebben.