Ten eerste is Beatrix daar al heel lang geen voorzitter meer van en ten tweede zal Willem-Alexander pas later bekend maken waar hij zich naast het koningschap nog voor zal gaan inzetten. Deze baan is in ieder geval al bezet.
Prins Bernard bleef voorzitter tot 1976, toen hij in opspraak raakte in verband met de Lockheedaffaire. Daarna heeft prinses Beatrix de rol van prins Bernard overgenomen. Tegenwoordig is de Belgische topman Étienne Davignon voorzitter. Cruciaal is echter de positie en de rol van de secretaris en of andere personen die invloed hebben op de belangrijkste agendapunten.