De aardbeving in Haiti is een menselijk drama. 1% van de bevolking bezit 50 % van het vermogen. Kan iemand dat berekenen hoeveel dat is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil bijna antwoorden: Ja, er is vast iemand die dat kan.... ;-) Inderdaad even iets duidelijker de vraag stellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je te vragen hoeveel mensen beschikken over hoeveel vermogen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We missen nog 1 variabele, het totale vermogen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat door de aardbeving de bijhorende info voor mij vrij verrassend was dat er toch nog rijken op dat eiland wonen? Dus ik wil wel weten hoeveel dat dan is tov bv QUOTE 500? Dat is een duidelijke vraag, denk ik toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die aardbeving er niet geweest was, had ik nooit die info over die toestanden te weten gekomen. En ik probeer toch steeds de duiding of achtergrondinformatie te vergaren. Nieuwsgierigheid is een deugd....

Het beste antwoord

Aantal inwoners is ruim 9 miljoen. 1% = 90.000.
Per hoofd van de bevolking is het jaarinkomen ruim 300 euro. Totaal inkomen bedraagt 2, 8 miljard euro.
90.000 mensen bezitten 1,4 miljard euro. Per persoon 15.555 euro per jaar.
De rest: 8.910.000 mensen bezit ook 1,4 miljard euro. Per hoofd is dit 157,00 euro per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk korrekte berekening maar kan men niet van de indruk ontdoen dat die som wat aan de lage kant is om in zwitserland bij private bankers te investeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat dacht ik ook, maar inkomen is geen vermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct: inkomen is geen vermogen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dan ook, toch een plus van mij

Andere antwoorden (2)

Dat is 50%...

Dat betekent dan 99% die andere helft heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien kun je dat vinden in de bron waar je die cijfers gevonden hebt? Ik kan wel vinden wat het BNP is en hoe beroerd het werkelijk gesteld is met Haiti (vóór de beving) maar cijfers over vermogen zie ik niet.