Wat kan ik doen als een klacht heb ingediend bij het ministerie, en nog steeds geen antwoord heb?

Op 9 juli jl. heb ik een klacht ingediend bij het ministerie voor Volksgezondheid en Welzijn. Vervolgens heb ik op 24 september jl. pas een ontvangstbevestiging gekregen, maar verder ook geen telefoonnummer of iets in staat waar ik contact mee kan opnemen. Tot op de dag van vandaag is er niets gebeurd met mijn klacht, of heb ik enige antwoord mogen ontvangen. De klacht, die dus ging over de communicatie en snelheid hiervan, word dus nogmaals bewezen dat deze terecht is. Maar nu is de vraag: wat kan ik doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt telefonisch contact opnemen met het algemene nummer van VWS en vragen wat er aan de hand is. Met je ontvangstbevestiging bij de hand moet er uit te komen zijn wie je brief in behandeling heeft (bron 1). Als je nul op rekest krijgt kun je een klacht indienen bij VWS, er is een klachtenprocedure (bron 2). Pas als je er met het ministerie helemaal niet uitkomt kun je de Nationale Ombudsman inschakelen.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries/vw...
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kw...

U kunt uw vraag telefonisch stellen via het 4-cijferig telefoonnummer 1400 (lokaal tarief) op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur. Als u vanuit het buitenland belt kunt u bellen naar het telefoonnummer + 31-77-4656767. Bij uw mail hebt u waarschijnlijk een correspondentie gehad, deze dient u bij de hand te houden.

Bronnen:
http://www.rijksoverheid.nl/contact

De overheid heeft als principe dat men binnen 6 weken reageert. Nu je geen antwoord hebt gekregen en ook geen bericht dat men meer tijd voor de beantwoording nodig heeft, kun je terecht bij de Nationale Ombudsman in Den Haag. Dat werkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100