Wat kan ik doen als een klacht heb ingediend bij het ministerie, en nog steeds geen antwoord heb?

Op 9 juli jl. heb ik een klacht ingediend bij het ministerie voor Volksgezondheid en Welzijn. Vervolgens heb ik op 24 september jl. pas een ontvangstbevestiging gekregen, maar verder ook geen telefoonnummer of iets in staat waar ik contact mee kan opnemen. Tot op de dag van vandaag is er niets gebeurd met mijn klacht, of heb ik enige antwoord mogen ontvangen. De klacht, die dus ging over de communicatie en snelheid hiervan, word dus nogmaals bewezen dat deze terecht is. Maar nu is de vraag: wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt telefonisch contact opnemen met het algemene nummer van VWS en vragen wat er aan de hand is. Met je ontvangstbevestiging bij de hand moet er uit te komen zijn wie je brief in behandeling heeft (bron 1). Als je nul op rekest krijgt kun je een klacht indienen bij VWS, er is een klachtenprocedure (bron 2). Pas als je er met het ministerie helemaal niet uitkomt kun je de Nationale Ombudsman inschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus een klacht indienen over een klacht... Dan kun je dus beter rechtstreeks naar de Ombudsman...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meest complete antwoord.

Andere antwoorden (2)

U kunt uw vraag telefonisch stellen via het 4-cijferig telefoonnummer 1400 (lokaal tarief) op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.
Als u vanuit het buitenland belt kunt u bellen naar het telefoonnummer + 31-77-4656767.

Bij uw mail hebt u waarschijnlijk een correspondentie gehad, deze dient u bij de hand te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De overheid heeft als principe dat men binnen 6 weken reageert. Nu je geen antwoord hebt gekregen en ook geen bericht dat men meer tijd voor de beantwoording nodig heeft, kun je terecht bij de Nationale Ombudsman in Den Haag. Dat werkt.