Is slachtofferhulp in staat om te helpen met een het vinden van een woning buiten de huidige provincie?

Wanneer iemand om veiligheidsredenen niet meer in de huidige woning kan leven, is het moeilijk om in een korte tijd een nieuwe woning te vinden. Het is onduidelijk wat slachtofferhulp uiteindelijk wel, of niet kan doen. Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Slachtofferhulp bemiddelt alleen, ze hebben geen zeggenschap over het aanbod van woningen (in een andere provincie). Wel kunnen dmw brieven en contact leggen druk uitoefenen op een wbv en urgentie proberen te bewerkstelligen:

http://www.slachtofferhulp.nl/Over-Ons/Werkwijze/Praktische-hulp/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
lees je url eens door freekfluweel dat is niet een taak van slachtofferhulp
Nee, dit is niet wat Slachtofferhulp doet.
Wanneer het door veiligheidsredenen niet meer kan, is er waarschijnlijk eerder aangifte gedaan?
Met deze aangiftes is het mogelijk urgentie aan te vragen bij een nieuwe gemeente.
Hierbij is het belangrijk te vermelden dat er zeer weinig urgenties worden afgegeven (ook in deze situatie).

In veel situaties is het Veiligheidshuis betrokken. Deze kan helpen een urgentie te onderbouwen.
Ook hebben zij middelen om de 'onveilige' persoon extra te beschermen, bijvoorbeeld door een alarmknop.