Is er iemand bekend met de Bildenbergs?

Schijnt dat regeringen altijd al niks te vertellen hebben als het er op aan komt met het maken van beslissingen
Maar dat het allemaal "puppets"zijn van een,nooit in de media genoemde,overkoepelde organisatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Gewoon een praatclubje. Niks om je zorgen om te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt een Ronde Tafel maar dan op hoog niveau? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo gewoon is dat praatclubje niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn inderdaad behoorlijk invloedrijke personen, die vrijuit kunnen spreken; alles wat binnenskamers wordt gezegd blijft binnenskamers, maar voor zover er daar besluiten en stellingnames uit volgen, zullen die alsnog op democratische manier doorgevoerd moeten worden.
Wat dat betreft tot op zekere hoogte te vergelijken met het World Economic Forum of een VN-bijeenkomst, maar wat elitairer en geslotener. Niet het toppunt van een semocratische en transparante bijeenkomst, maar ik ga er wel vanuit dat vrijheid van vereniging en vergadering voor iedereen geldt, dus ook voor hen.
Naar het schijnt is de eerste Bilderbergconferentie na de tweede wereldoorlog georganiseerd door prins Bernhard, met als doel wereldvrede te bevorderen door in gesprek te gaan met invloedrijke besluitvormers, omdat er tenslotte meer is dat ons allen bindt dan ons scheidt.
Wat wil je weten? De Bilderbergconferentie is een terugkeerende conferentie waaraan wereldleiders wereldse zaken bespreken zoals wereldeconomie, politiek, grote conflicten enzovoort. Een praatgroepje dus van allemaal mensen die zichzelf veel te belangrijk vinden.

Dat er mensen zijn die gelijk bang daarvan worden en gelijk denken dat zij de wereld in handen hebben zijn imo paranoïde. Bijna niemand is ooit bij zulke conferenties geweest, dus velen gissen slechts. Maar geloof vooral wat je zelf wilt geloven in deze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja het hoofdkwartier is een hotel,en alle bilderberghotels zijn eigenlijk afluistercentra met ondergrondse kerkers waarin andersdenkende worden opgesloten in een computer waarna ze deel uitmaken van de matrix
(dit is onzin net zoals de vraag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben in Zwitserland ook jaarlijks zulke conferenties. Praatklubjes van oudere mannen, waar evenwel wel beslissingen worden getoetst enz.
De EU heeft in Brussel ook regelmatig van dit soort bijeenkomsten, maar die zijn formeler. Ik denk dat er bij de Bilderbergcoffernties niet wordt gestemd.
Er zijn filmpjes van de Bilderberg conferentie, bijv over toespraken van wijlen prins Bernard.