Wat kost het om een naam erbij te krijgen?

Door een fout is mijn tweede naam (doopnaam) niet op mijn geboorteakte gekomen, en is dus niet officieel.
Hoeveel kost het om die naam toch officieel te laten maken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet of het uitmaakt maar de naam heeft 6 letters.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wilt nckknl als 2e naam :D

Het beste antwoord

Als u uw voornaam wilt wijzigen, moet u naar de rechtbank. U moet voor het wijzigen van uw voornaam een belangrijke reden hebben. Bijvoorbeeld omdat u gepest wordt met uw naam of omdat uw voornaam verkeerd gespeld is bij de geboorteaangifte.

Heeft de rechtbank de wijziging van uw naam goedgekeurd? De gemeente verwerkt deze beslissing in de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA). De gemeente voegt ook een vermelding toe aan de geboorteakte. Instanties die gebruik maken van deze gegevens worden ook geïnformeerd.

Voor het wijzigen van uw voornaam moet u de rechtbank onder andere de volgende informatie geven:

uw geboorteakte(n),
de schriftelijke aanvraag van wijziging, en
een voorziening ouderlijk gezag (via de rechtbank).

Over het algemeen worden deze zaken verzorgd door uw advocaat.

Houd er rekening mee dat wanneer de wijziging van uw voornaam is verwerkt, u uw identeitsbewijs (paspoort, identiteitskaart en/of rijbewijs) dient te vernieuwen.
U moet een aanvraag indienen bij de rechtbank. Hiervoor kunt u dus niet terecht bij de gemeente.

De kosten zijn de kosten van de advocaat voornamelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, maar het gaat niet om m'n voornaam, maar om een doopnaam (2e naam)
Bijvoorbeeld:
Mark Bouwman wordt Mark JOHANNES Bouwman
bamibal
11 jaar geleden
Da's ook een voornaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is je voornaam nccknl. Mijn zonen hebben drie voornamen en mensen die niet christelijk zijn hebben het liever niet over DOOPnamen want die zijn niet gedoopt. Doopnamen heb je voor de kerk. Voornamen voor de wet.