Liggen er nog altijd tien kernbommen in Kleine Brogel(Peer-Limburg)?

Of hebben de Amerikanen die daar ondertussen weggehaald?Zijn ze volgens Artikel VI van het Non-Proliferatieverdrag niet wettelijk verplicht ze daar weg te halen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja er liggen er nog 10-20, maar het Belgische Parlement heeft de VS wel om terugtrekking gevraagd.

Zie onderstaande link om dit nieuwsbericht te lezen inclusief de bijbehorende brief (in het Engels).

Toegevoegd na 7 minuten:
Tja dat verdrag....... De VS verbieden anderen erg graag kernwapens te hebben, maar om de grote jongen uit te kunnen hangen en te kunnen dreigen moet je zelf natuurlijk niet je grootste wapen ontmantelen. Dus dat zal ook niet snel gebeuren zolang er landen zijn zoals Iran die als dreiging worden gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, die liggen er. Daarnaast liggen er wel meer dingen in Nederland waar wij geen weet van hebben.