Door de vergrijzing worden de kosten hoger voor de verzorgingsstaat. Oudere mensen behoeven meer verzorging en brengen minder geld in het laatje.
Maar we zitten ook met het probleem dat achtereenvolgende regeringen de industrie en banken geen stro breed in de weg willen leggen.
De belastingbetaler kon niet alleen opdraaien voor omvallende banken maar we betalen ook veel te veel aan medicijnen omdat de politiek niet over wil naar zoiets als het Kiwimodel. In Nieuw-Zeeland betaald men maar een fractie voor medicijnen van wat wij er voor betalen. Het filmpje in de link is heel verhelderend als je wilt weten in wiens zakken al dat geld verdwijnt.
Veel kosten berusten op politieke onwil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat de mensen steeds ouder worden en de kosten van verzorging door steeds minder jonge mensen moet worden opgehoest. Hoe dat precies op te lossen, is nogal ingewikkeld. De VVD heeft er zwaar van in de crisis gelegen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
de crisis van de vvd had te maken met het inkomen afhankelijk maken van de zorg en dat er meer oudere zijn is niet de echte en enige reden dat de zorg duurder wordt de oudere betalen net zoveel als de jongeren. Je haalt een paar dingen door elkaar freekfluweel.