Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een medisch keuringsrapport overdraagbaar tussen twee gemeentes?

Ik ben in het verleden 100% afgekeurd (voor arbeid) op psychische gronden. Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuwe gemeente. Deze nieuwe gemeente wilt nu een herkeuring uitvoeren. Zij zeggen dat het bestaande keuringsrapport van de andere gemeente niet door hen op te vragen of in te zien is en dat ze daarom mij moeten herkeuren. En als ik niet meewerk krijg ik een financiele sanctie. Klopt het dat gemeentes onderling geen dossiers mogen uitwisselen aangaande medische keuringen / uitkering?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
637
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je kunt altijd een kopie van je dossier vragen en dat overhandigen. Of ze aan het dossier gebonden zijn weet ik niet. Maar het kan wel kloppen dat zonder uw toestemming de dossiers niet overgedragen mogen worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De gemeente keurt toch niet, dat doet toch het UWV?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat klopt niet. Als je in Nederland bent afgekeurd, geldt dat voor alle dorpen en steden. Dat de gemeentehuizen geen informatie kunnen of mogen verstrekken aan elkaar, weet ik niet, maar als dat zo is, ga je het bewijs (document stukken) toch zelf ophalen in je oude gemeentehuis ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding