Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de standpunten van Romney en Obama?

Ik vind politiek interessant maar weet eigenlijk vrij weinig van amerikaanse politiek. daarom vraag ik mij af of jij kunt vertellen wat de plannen en standpunten van respectievelijk Obama en Romney zijn

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
881
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je enig idee wat je hier vraagt? Standpunten waarover?
Ze hebben over 100 onderwerpen standpunten. Als je nu je vraag aanpast en een onderwerp kiest zullen mensen denk ik antwoord gaan geven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om alle standpunten van beide heren hier neer te zetten is onmogelijk, want dat zou een veel te lang antwoord worden. Maar het is wel in het kort samen te vatten. De echte grote verschillen gaan vooral over de rol van de overheid en de keuzevrijheid van de individuele burger.

Romney wil een kleine overheid, lage belastingen, grote individuele keuzevrijheid voor de burger, en wil dus dat de overheid zich zo weinig mogelijk met mensen bemoeit. Hij ziet dus niets in b.v. dat de overheid geld in de economie pompt, banen schept, of dat de gezondheidszorg door de overheid wordt geregeld.

Obama vindt de overheid veel belangrijker. Hij vindt dat de overheid de economie moet stimuleren door b.v. op allerlei manieren te zorgen dat er meer werkgelegenheid komt. En hij vindt juist, dat zaken als gezondheidszorg wèl door de overheid geregeld moet worden.

Hier 2 links waar je het allemaal wat uitgebreider kunt lezen:
http://www.schooltv.nl/eigenwijzer/project/1953017/amerikaanse-verkiezingen/2157348/maatschappijleer/item/1953971/democraten-en-republikeinen/

http://mens-en-maatschappij.kwero.nl/politiek/4283-wat-zijn-democraten-en-republikeinen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding