Met het vorige parlement was er een idee over de verhoging van de leeftijd voor alcohol van 16 naar 18 jaar. Is dit er nu wel of niet door??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is dus nog niet bekend. Zolang er geen nieuw kabinet is worden hier geen knopen doorgehakt. Er veranderen al wel dingen per 1 januari en als ze snel zijn kunnen ze het nog halen om dit OOK per 1 januari te wijzigen maar nogmaals: dat is er nog niet door.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol/alcohol-in-de-wet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dit is er niét door. Het kabinet heeft het eerder aangekondigde voorstel dat gemeenten kunnen experimenteren met verhoging van de leeftijdsgrens van 16 naar 18 jaar voor het kopen van zwak alcoholische drank geschrapt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of dit niet een oud stukje is wat volledig gaat over de nieuwe wet die ingaat op 1 januari en voorbij gaat aan de nieuwe voorstellen die in de lente/zomer werden gelanceerd toen we helemaal geen kabinet hadden. Er kan nog van alles veranderen met het NIEUWE kabinet. Jouw stukje zegt iets over 'het kabinet' maar dat is al maandenlang demissionair.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk maar, dit artikel was van 5 juni toen het kabinet al lang gevallen was: http://nos.nl/artikel/380442-senaat-geen-alcohol-onder-18.html