Word je geregistreerd als je naar het buitenland vliegt (buiten de EU). En word je weer geregistreerd als je weer de EU binnen bent?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Wat bedoel je met geregistreerd worden? Je wordt altijd geregistreerd als je vliegt. Dat wil zeggen: achteraf is altijd te achterhalen waarheen je gevlogen bent, of je in het vliegtuig zat, en wanneer je weer terug gekomen bent. Je bestelt een ticket op naam, checkt in, check uit in een ander land, wordt rondgeroepen als je niet op tijd bent om in te checken, met andere woorden: je bent nooit onzichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel doe de Marechaussee je registreren als je naar het buitenland gaat...
Nee je wordt niet geregistreerd als je naar het buitenland vliegt.

De luchtvaartmaatschappij heeft natuurlijk je gegevens zoals naam en waar de reis naar toe gaat.

Maar je hoeft niet aan een instantie als marechaussee of douane je naam op te geven, die dan in een database wordt ingevoerd.

Ook als je terugkomt wordt niets geregistreerd.
Het komt sporadisch voor dat bij aankomst op Schiphol (bij de paspoortcontrole) de marechaussee de naam intikt om na te gaan of die persoon in het opsporingsregister staat.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je wordt altijd geregistreerd als je vliegt ! klaar dus min!