Is dit een echt bericht of een onderdeel van de verkiezingscampagne van de PVV?

http://www.depers.nl/binnenland/479549/Marokkanen-echt-vaker-verdacht.html

Toegevoegd na 9 uur:
Waarom ik de vraag stel vraagt iemand....

Ik kom tot de vraag omdat "links" Nederland een site als Geen Stijl ook beschuldigt van het op handen zijn van de PVV.

De Volkskrant brengt links gekleurd "nieuws" bijvoorbeeld.

Een programma als Zembla gaat heel ver in het anti-Wilders verhaal. Zover dat het zelfs gewoon als het brengen van leugens en onzin bestempeld kan worden.

Daar kwamen ook "deskundigen" aan het woord. Deskundigen die zoals bleek zeer eenzijdig gekleurd waren / zijn.

Ik vraag me dus af wie je nog kunt vertrouwen.

En als het verhaal in de pers klopt dan hebben kranten als de Volkskrant en Vara etc. etc. jarenlang een heel verkeerd beeld van de "waarheid" gegeven.

Het verhaal zoals in de Pers staat ook haaks op hetgeen Zembla bracht. En die zullen dit soort waarheden waarschijnlijk blijven ontkennen.

Dan kun je weer de vraag stellen waarom ze feiten moedwillige verdraaien of niet brengen. Ik denk dat je dit soort zaken juist wel open en eerlijk moet aangeven. De betrokken gemeenschappen worden dan uit hun "slachtofferrol" getrokken en aangezet tot handelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De conclusie klopt wel. Of het moet zijn dat opsporing verzocht fake uitzend.

Het beste antwoord

Het spotje waarvan De Pers de beweringen natrekt is onderdeel van de PVV-campagne.

Het onderzoek naar de waarheid van die beweringen en het resulterende artikeltje in De Pers is echt.

Ik heb nog nooit een tendens gezien in De Pers om campagne te voeren voor de PVV. Bovendien zou het journalistiek heel erg dom zijn om in zo'n artikel, met beweringen die zeer gemakkelijk na te trekken zijn, te liegen.

De beweringen in het PVV-spotje blijken gewoon te kloppen. Daan kan De Pers ook niets aan doen. Hadden ze het onderwerp 'kloppen de PVV-beweringen' dan maar moeten laten vallen? Dát was pas echt partijdig geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je het mij vraagt is het beide.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat t echt is de PVV kennende.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vraag je dat? Een krant heeft onderzocht of uitspraken van Wilders stroken met de waarheid. Hun conclusie is dat de uitspraken kloppen aan de hand van onderzoeken. Wilders zal daar blij mee zijn, maar waarom verdenk je de Pers van campagnevoeren voor Wilders?