Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Ja is terecht en als ze er onderuit konden komen dan deden ze dat echt wel... Maar nu ze er niet onderuit kunnen komen, voldoen ze hun verplichtingen... Dat moet ik en gelukkig ook IJsland...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vind ik absoluut wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is hier redelijk uitvoerig besproken n.a.v. een vraag van mij, misschien dat je daar nog een nuttige mening vindt:
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja natuurlijk. Icesave viel onder het IJslandse bankengarantiestelsel. Nederland heeft het alleen voorgeschoten omdat anders de spaarders zo lang op hun geld moeten wachten. Dit geld echter alleen voor de eerste 2000 (en nog wat) euro. Daarna tot 100.000 euro stond de Nederlandse staat garant.


*IJsland is met 'IJ' en niet met 'Ij.'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je inleeft in de inwoners van IJsland zelf , dan is het belachelijk. Stel je woont op dat eiland en de regering stond daar toe dat de banken veel meer uitlenen dan het totale BNP van het land . Je hebt het uitzonderlijk goed gehad maar nu mag je twintig jaar 50% belasting gaan betalen voor wat die banken hebben uitgespookt van geld dat niet van hen was.
Revoluties zijn om minder begonnen.

Stel je bent nederlander en je weet dat de ING ongeveer 40 x haar vermogen heeft uitgeleend . Je weet dat er een kans is op een bankrun op de ING , maar dat die kans erg klein is . Maar stel dat het gebeurt en de regering staat garant en betaalt alle deposito's ook die in het buitenland en jij als hardwerkende Nederlander mag de rest van je leven 20 % meer belasting gaan betalen ?

ZO ERG IS HET VOOR IJSLAND.

Ik hoop dat ze met zijn allen met hun voeten stemmen en voor hun eigen toekomst tekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding