Is deze uitspraak van Geert W. discriminerend?

http://www.nu.nl/algemeen/2022497/wilders-wil-miljoenen-moslims-uitzetten.html

Zou hij hiervoor aangepakt moeten worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is duidelijk discriminatie hij poogt het te nuanceren door te zeggen dat het niet om alle moslims gaat, maar om een beperkte groep. Maar denk maar eens na. Een christen die aan kruistochten denkt en of crimineel gedrag vertoont. Moet die het land worden uitgezet? Een jood die Palestina niet erkent en criminele acties ondergaat moet die het land uit? Een Atheïst die er over denkt om een secularistische revolutie te plegen of een misdaad begaat moet die het land uit? Nee het zijn moslims. Bovendien is het erg naïef van de heer wilder aangezien lang niet alle moslims immigranten zijn. Veel moslims wonen al generaties lang in Nederland. Die hebben geen ander land om naar te gaan. Moeten die het land uit? Veel volbloed (haat de term maar kan geen betere verzinnen) Europeanen hebben zich bekeerd tot de islam waar zouden die in vredesnaam naar toe moeten gaan? Kortom het is niet alleen discriminerend maar ook nog een kortzichtig en over de uitvoerbaarheid heb ik hier al vaker in betogen aangetoond dat het onmogelijk is. Toegevoegd op 15-06-2009 18:52:16 O ja en het feit waar Wilders zegt dan 70% van onze gevangenis populatie moslim is, is een leugen. 20% van onze gevangenen zijn moslim. Dit is nog steeds een hoog percentage maar dat valt in het niets met de cijfers van Wilders. Toegevoegd op 15-06-2009 19:03:01 even toevoeging (ik wind mij over dit soort stompzinnige uitspraken van domme politici erg op). Als Wilders nu zei: Alle criminelen uit Europa moeten weg. Goed dan was zijn uitspraak niet discriminerend. Maar hij heeft het alleen over een doelgroep. Het toonbeeld van discriminatie! Hoe duidelijk wil je het hebben hij verkondigt maatregelen die een bevolkingsgroep achter stelt tegenover de rest van de samenleving. Dit is in strijd niet alleen met de wet maar alles waar de democratie voor staat. Partij voor de vrijheid laat mij niet lachen! Vrijheid betekend dat iedereen in zijn eigen waarden moet kunnen leven en functioneren! Dus ook mensen met overtuigingen die niet streven met die van jezelf. Toegevoegd op 15-06-2009 19:05:19 Aanpakken zeker dit gaat niet alleen in tegen alles waar ik voor sta. Maar alles waar democratie voor staat. Een land waar iedereen gelijk is en in vrijheid kan leven!

Daar wordt hij niet voor gepakt... De man is niet dom, wel van laag allooi, maar daarmee niet dom...

Nee ik denk het niet. Of hij gelijk heeft met wat hij wil en of hij het ooit uitgevoerd krijgt is natuurlijk een heel andere kwestie. In de kern zegt hij wel iets over een hele groep mensen wat als discriminatie zou kunnen worden opgevat door deze of gene en commotie zal het hier en daar zeker veroorzaken, maar daar is hij volgens mij ook op uit. Strafrechtelijk denk ik persoonlijk dat hij niets fout doet.

'T is niet duidelijk wanneer iemand Moslim is en wanneer niet. Evenzo is 't niet duidelijk wanneer iemand Christen is of niet. De EU scheidt geloof van regeren. Er mag dus niet naar 't geloof worden gekeken. Er mag alleen gekeken worden naar wat iemand doet (en of 't gedrag acceptabel wordt geacht naar Europese maatstaaf), niet naar wat iemand denkt. Als iemand dus denkt 'democratie moet niet', dan kan je de persoon daar niet op pakken. Pas als die persoon daar naar handelt op een onwettige manier. In principe zegt Wilders dat ook, alleen vergeet hij bijv. de overige 30% van de gevangenen (als die verhouding 70/30 echt zou kloppen, maar dat maakt eigenlijk niet uit). Het gaat dus mis op 't moment dat Wilders alléén de Moslims als aan te pakken groep noemt. Sowieso is die groep niet te definiëren. Moeten ze soms een soort ster dragen? Een 'Moslim-ster'? Nee! Nogmaals: 't gaat er om wat je doet, niet wat je denkt. Verder heeft uitzetten geen zin: dan krijgen die mensen juist een hekel aan Europa en wordt de motivatie om een aanslag te plegen groter. Juist door zich onder groepen mensen te begeven die anders denken (bijv. door overtuigd Moslims die zich onder een grote groep Christenen begeven), krijgt men meer feeling voor 'andersdenkenden' en ebt de radicalisering weg. (Al heb je natuurlijk wel altijd uitzonderingen, maar da's zeker niet alleen weggelegd voor Moslims.)

Hij maakt onderscheid op basis van religie. Dit is een vorm van discriminatie.

Ja, hij is discriminerend. Daar zou hij zeker voor aangepakt moeten worden, want het is de snelste manier om premier te worden.

Je mag een mens niet anders behandelen vanwege hun geloof, sexuele geaardheid etc., want dan is het discriminatie. Maar een Imam die zegt dat alle homo's met hun hoofd naar beneden van een flat moeten worden gegooit wordt ook niet vervolgd. Strikt genomen vind ik het een discriminerende opmerking van Wilders, maar hij loopt er mee weg.

Ja, hij stelt namelijk (o.a.) dat alle moslims die zich schuldig maken aan criminaliteit het land moet worden uitgezet. Hij discrimineert dan wel degelijk in de letterlijke betekenis van het woord. Discrimineren is onderscheid maken. Hij maakt onderscheid tussen moslims en niet-moslims. Hoe zit het met Christenen, Hindoestanen, Boeddhisten of voor mijn part Atheïsten die zich schuldig maken aan criminaliteit? Worden die niet het land uitgezet?

Ik vind het niet discriminerend. Kan het er ook wel gedeeltelijk mee eens zijn. Moslims die zich aanpassen naar onze maatstaven, daar heb ik geen probleem mee. Jammer genoeg zijn het er maar weinig. Een groot gedeelte zorgt hier alleen maar voor rottigheid en dat moet je dan maar lekker in je eigen land doen. Meer dan 80% van de criminaliteit in NL komt van deze mensen. Als je je niet kan aanpassen dan moet je weg gaan en nooit meer terug komen. Daarnaast hebben ze altijd iets tegen onze kapitalistische wereld, niks is goed, maar ze willen wel al onze rijkdommen hebben. Beetje hypocriet.

"er mogen geen moslims meer naar europa" is zo discriminerend als maar zijn kan. Dat staat gewoon in artikel 1 van de grondwet dat dat niet mag. "Criminele moslims moeten worden uitgezet". Als het gaat om puur het feit van crimineel zijn, dan maak je dus onderscheid tussen een moslim en een autochtoon. De laatste zet je in de gevangenis, de eerste zet je uit. dat onderscheid maken mag dus niet. Ik ben WEL voor het bestraffen van criminelen. Waar ze ook maar vandaan komen! Ik ben ook VOOR de regels en voor het HANDHAVEN daarvan voor binnenkomst en vestiging in Europa. Maar NIET op basis van huidskleur, geslacht, sexuele voorkeur of geloof. Ik geef toe dat ik ook een beetje discrimineer. Alle brallende geblondeerde mannen uit Limburg die onzin verkopen mogen van mij richting Siberie gedeporteerd worden....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100