Wanneer het wietpas-project wordt stopgezet, worden de Zuidelijke provincies dan financieel gecompenseerd wegens zware inkomstenverliezen?

De overlast die de kopers van wiet veroorzaken zijn dezelfde als de toeristen die een dagje komen winkelen. Door invoering van de wietpas, gaan veel toeristen naar de polder om daar hun wiet te halen. En inkopen te doen. En souvenirs te kopen. En wellicht een maaltijd en een verblijf. Nu is al dat geld naar het noorden doorgestroomd en hebben de Zuidelijke provincies het nakijken. Kunnen de gedupeerde provincies een gepeperde rekening indienen bij de staat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee natuurlijk kunnen de provincies geen rekening indienen bij de staat. Het is beleid.