Daar zijn wel plannen voor. Maar de getalsverhouding tussen het aantal parlementsleden (en hun kleine staf) en het aantal ambtenaren die de regering direct of indirect tot haar medewerkers kan rekenen is m.i. al scheef.
Een goed parlement moet kunnen beschikken of een onafhankelijk hulpteam van deskundigen die de informatie van en over de regering beoordelen.
Nu al hebben kamerleden weinig tijd om aan oordeelsvorming te doen. Dat vergroot de kans dat lobbyisten (door bedrijven en instellingen betaalde medewerkers) het parlement gaan sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, dat lijkt wel zinnig, maar zet nauwelijks zoden aan de dijk. De bedragen die je daarmee bespaart zijn klein, vergeleken bij wat er te besparen valt. Bovendien vraagt het om ingewikkelde wetswijzigingen.