Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Drie dagen terug een contract met makelaar getekend voor verkoop bedrijf, kan ik nog terug ?. Daar er een andere makelaar, met een koper komt.

Wij hebben het tegen de nieuwe makelaar gezegt, dat de oude makelaar langs komt met een koper. hij wilden daar niets van weten, het is een slechte makelaar die langs komt zij hij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

U heeft het NIET over een koopcontract maar over een opdracht tot dienstverlening. Dus leuk al deze vage antwoorden maar daar heeft u niets aan.

U heeft een opdracht tot dienstverlening getekend met de makelaar. Daarin zal staan wat zijn voorwaarden zijn.
Echter u heeft ook een opdracht tot dienstverlening met een makelaar opgezegd en ook daar staan vaak voorwaarden in vermeld.

Het zou zo maar mogelijk zijn dat u niet per direct naar een nieuwe makelaar kunt maar dat de oude makelaar nog tijd heeft na opzegging om uw pand te verkopen.

Mogelijk is het kantoor (oud of nieuw) aangesloten bij een brancheorganisatie (NVM, VBO of VASTGOEDPRO) en kunt u zich daar eens mee in verbinding stellen om te zien wat de contractuele verplichtingen zijn.

Hoop dat u daarmee geholpen bent.

Met vriendelijke groet,

Maarten Pijnenborgh
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In de meeste koopcontracten staat dat je binnen 3 dagen (3 x 24 uur) het koopcontract zonder reden kunt ontbinden. Dus het kan nu echt op enkele uren aankomen.

Aan de andere kant: nu heb je wat en je weet niet of je straks nog wat hebt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat volgens mij hier niet om een koopcontract, maar om iets van een dienstverleningsovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het contract zal beschreven staan wat de voorwaarden zijn. Het is blijkbaar geen standaard particulier contract (gaat tenslotte over een bedrijf) dus de regels zullen ook anders zijn. Als je pech hebt, en ik vrees dat dat zo is, ben je bij verkoop hoe dan ook courtage aan je eerste makelaar verschuldigd. Zo is het meestal bij particuliere overeenkomsten, ongeacht of hij wel of niet bij de verkoop betrokken is.
Je kunt het contract laten ontbinden (ik geloof binnen drie dagen) maar ik zou het laten uitvechten door die makelaars. Wellicht dat je wat provisie kwijt bent, maar je bent ook een heleboel rompslomp kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij kan dat binnen 14 dagen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is niet verboden om meer makelaars je pand te koop aan te laten bieden. alleen de makelaar die het verkoopt krijgt de provisie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, alleen de koper mag de overeenkomst binnen drie dagen ontbinden. Dit geldt niet voor de verkoper!

Toegevoegd na 29 minuten:
Voor particuliere verkoop geldt het bovenstaande

Als het gaat om een bedrijfspand of als de koper zakelijk handelt, geldt de gebruikelijke regel dat een mondelinge overeenkomst voldoende is. In dat geval is ontbinding van de koop alleen mogelijk in geval van wanprestatie of een wilsgebrek, zoals dwaling of bedrog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding