Is Barrack Obama echt de wereldleider of een visite kaartje ?

Aagezien er steeds een nieuwe president komt.

En er zat mensen onder hem zitten die ook mee beslissen lijkt mij de president gewoon hun visitekaartje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja echt een wereldleider... En een verdiende Nobelprijswinnaar, dat krijg je echt niet voor niets...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet de wereldleider. Europa heeft er ook een (van Rompuy) en Europa zal een steeds grotere rol gaan spelen. Dit leiderschap gaat door tot er geen wereldleider meer nodig is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Barack Obama vertegenwoordigd de U.S.A dus hij is inderdaad het visite kaartje voor dat land, en de prijs is dan ook niet voor hem persoonlijk maar voor alle verdiensten die de U.S.A heeft opgebouwd en blijft doen. Hij neemt het geen persoonlijke verdienste en geeft het prijzengeld ook weg aan een goed doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Obama doet het allemaal niet alleen, hij heeft een hele groep mensen om zich heen die hem helpen, ze geven advies, werken plannen uit, dragen oplossingen aan, maar de uiteindelijke beslissingen neemt hij zelf, weliswaar in overleg met anderen, maar hij moet de knoop uiteindelijk zélf doorhakken.
Dus ja hij is het visite kaartje, maar wel met invloed.