Een recent artikel beweerde dat onder Bush men perfekt wist waar hij zich schuilhield in de bergen maar om politieke redenen hem ongemoeid liet. Andere spreken van een voortdurend verhuizen van Afghanistan naar Pakistan in grotten. Wordt het een stuntvangst??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha patrick
Het antwoord van U komt het meest overeen met mijn gedachtengang. Groetjes ADDICK

Andere antwoorden (7)

Die man is mijn inziens allang dood en Al Qaida ook... Stel je eens voor dat ze die nu eens dood verklaren of dat ze die zogenaamd te pakken hebben, dan is de vijand toch weg en wat is er nog erger dan zonder vijand te zitten...

De Russen komen, maar daar gelooft niemand meer in, dus er moest een nieuwe vijand komen, en hopla, dat was Osama Bin Laden met zijn Al Qaida...

Geloof me maar, die twee worden kunstmatig in leven gehouden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo XiniX Maar er worden wel opniew troepen gestuurd,
omdat AL Qaida nog lang niet verslagen is.
Cryofiel
14 jaar geleden
En da's preceis de reden. Amerika WIL troepen sturen. Om troepen te sturen, heb je een verdomd goede reden nodig. Dat is de enige rol die OBL nog heeft: hij is de benodigde verdomd goede reden om troepen te sturen. Of hij nog wel bestaat, is dan niet meer relevant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cryofiel, dank je... you know...
@addick... zie cryofiel... he knows...
Heel makkekelijk: zij weten nog niet waar hij zit ze vermoeden in het buitenland en omdat hij overal aanhangers heeft die hem overal beschermen.
Maar volgens mij weten ze wel waar hij zit maar ze pakken hem niet op om een nog grotere oorlog te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Addick;

Ik sluit me aan bij wat XiniX al zei. Het is je misschien opgevallen dat er sinds de presidentsverkiezingen weinig meer over OBL en AQ te doen geweest is. Dat zou best wel eens kunnen komen omdat Bush in plaats van Osama zijn handen vol had aan Obama. Elke Amerikaanse president heeft een vijand nodig om zich op te richten en zijn dadendrang te kunnen botvieren. Bush heeft daarvoor het zogenaamde Internationale Terrorisme in ere hersteld, Obama lijkt zich nu te richten op de slechte situatie rond de ziektekostenverzekeringen aldaar. Een nobeler vijand om tegen te vechten, maar misschien nog wel moeilijker te verslaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, die man wordt vast nog eens een democratisch gekozen president van een land, let maar op. Wie weet heeft de US zelf al wel een landje voor hem op het oog maar moet het nog even een beetje netjes inkleden. De US is zelf ook niet vies van een paar duizend doden meer of minder. Bij het Twin-towers-incident heerstte even verontwaardiging want het waren American citizens maar ach dat waait wel weer over.
Bin Laden is niet voor de moslims en niet voor het westen, het is een opportunist en opportunisten weten zich altijd tot de top te manouvreren. Hoeveel oorlogsmisdadigers zijn nu op hoge posities in het westen, of met het westen bevriende landen, genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik sluit me deels aan bij Xinix...

Met dit verschil dat de VS Osama Bin L. niet zal oppakken zolang zij in Afganistan zitten. Om de heel simpele reden dat er zonder vijand geen oorlog gevoerd kan worden. Maar het ziet er naar uit dat Osama in 2011 opgepakt wordt, omdat de VS zich dan definitief terug trekt uit Afganistan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik de wichelroede gebruik om te testen of Osama Bin L. nog leeft krijg ik een Ja. De heroïne handel is nog steeds in aghanistan actief om al qaïida financiaël aktief te houden.

Toegevoegd na 53 seconden:
De CIA heeft blijkbaar geen goede intelligence om hem te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Wichelroede - whoehahaha! Da's lang geleden! LOL!
Omdat we blijkbaar een te grote wereld hebben om alle hoekjes en gaatjes af te zoeken,

Als Italie zijn provinciale gebieden al niet veilig kan houden...
dan is het natuurlijk gewoon logisch dat we hem niet kunnen vinden.

Let wel op dat Saddam gewoon verraden was in een gebied dat op dat moment militair gedomineerd werd door de VS en bondgenoten...
Dat is niet het geval in Afghanistan.