zou je bij de politie geweigerd kunnen worden als je vader een coffeeshop heeft?

ik zou graag bij de politie gaan werken maar ik zit te twijfelen omdat er ook naar je familie kring wordt gekeken an aangezien mijn vader een coffeeshop heeft weet ik niet of ze daar moeilijk over gaan doen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (12)

Een coffeeshop is toch legaal? Zo lang je vader zich niet inlaat met criminele activiteiten lijkt het mij geen probleem. Ik weet dat ze het vroeger (40 jaar geleden) wel deden, maar volgens mij nu niet meer hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hoeft je toch niet te beletten om ervoor te gaan... En een coffeeshophouder kan een heel eerbare Nederlandse staatsburger zijn hoor...

Ik zou me er niet door uit het veld laten slaan, nee heb je en je kun je krijgen... Ga ervoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Yarden;

Strikt juridisch gezien is er misschien geen beletsel, maar ik kan me voorstellen dat een korps dat lokaal een streng beleid voert ten aanzien van coffeeshops daar anders over denkt uit angst voor belangenverstrengeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een coffeeshop is legaal, in ieder geval de verkoop. De inkoop blijft een ander verhaal. Volgens mij kom je er niet onderuit om wat " vage" contacten te hebben om je winkel gevuld te houden. Als ik in de selectiecommissie zou zitten zou ik toch wel bedenkingen hebben. Maar zou de uitdaging niet uit de weg gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me sterk. Het gaat om jou en niet om je vader tenslotte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
serieus? das best vaag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is maar goed ook. Je wilt niet dat men aan de politie gaat twijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hoeven ze geen criminele familie voor te hebben hoor... Dat doe ik toch al...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Rick :haha, ik ook
Het ligt er maar net aan of er in het verleden dingen zijn voorgevallen die niet door de beugel kunnen. Er zal zeker een antecedentenonderzoek worden gedaan als je bij de politie wilt, en dan moet eerste graad familie een schone lei hebben.... Anders kon het weleens lastig worden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zij kunnen je daarom niet weigeren zolang er in jou direchte Familie kring niemand een crimineel verleden heeft daaronder wordt verstaan grote overtredingen en een gevangenis straf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat er natuurlijk ook om hoe jij daarover denkt. Zou jij de andere kant op kijken zodra het bekenden van je betreft als zij iets illegaals zouden doen, of klanten van je vaders shop? Of is de wetgeving voor jou belangrijk en zal je ook ertegen optreden als je vaders shop erbij betrokken is? (of aangeven dat je te betrokken erbij bent, en het een andere agent laten doen, dat kan natuurlijk ook).
Ik denk dat dat ook sterk zal mee spelen. Als jij heel erg overtuigd bent van het belang van wetten en rechten enzo, en van jezelf denkt dat je objectief zou kunnen blijven, geef dat dan duidelijk aan.

En sowieso: proberen kan altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou niet gaan proberen om een opleiding te volgen en dan na een heleboel tijd erin geinvesteerd te hebben, er achter te komen dat je niet door de screening komt.

Wat ik wel zou doen is gewoon naar de politie stappen en rechtstreeks deze vraag daar stellen. Dan heb je uitsluitsel waar je iets aan hebt.
itsme
14 jaar geleden
Dit is natuurlijk weer een oplossing van niks, je geeft coffeeshophouders er weer een taak bij , terwijl deze mensen zoiezo al het werken bijna onmogelijk wordt gemaakt door alle wetjes en regeltjes, en het probleem (ik snap trouwens niet dat waarom toeristen een probleem zijn voor een plaats).

Ozin.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://koffieshop.web-log.nl/koffieshop/2009/09/coffeeshop-volg.html
Ik raad je aan het per direct aan de plaatselijke politie te gaan vragen!! Ik zou wel willen weten of het zin had de volledige studie te doen vóór ik erachter kom dat het team me niet moet vanwege mijn achtergrond!
Als het geen probleem blijkt kun je ook meteen met plezier en zonder onzekerheid verder studeren:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, een ieder die wil gaan werken bij de politie wordt gescreend, alsmede zijn familie. Als zij van mening zijn dat je kwetsbaar bent voor wat van reden dan ook zal je niet aangenomen worden. De familie band is dan ook een mogelijke reden tot afwijzing.