Is het toeval dat beide kandidaten in het Amsterdamse stadsdeel beiden Marokkaans zijn?

Is dit toeval of is dit een strategie van de PVDA?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

zeker geen toeval, politieke partijen laten niets op toeval aankomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toeval bestaat niet, en zeker niet bij de PVDA....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet. Het aantal allochtonen in dit stadsdeel is groot en iedereen zoekt een oplossing voor de 'Marokkaanse reljongeren'. De harde aanpak van Marcouch heeft indruk gemaakt en een Marokkaanse allochtoon kun je niet van discriminatie beschuldigen ;)
14 jaar geleden
Er wonen in dit stadsdeel veel Marokkanen, dus het is niet zo gek dat je dan ook vertegenwoordigers krijgt van Marokkaanse afkomst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is het geen toeval. In sloterdijk wonen veel Marokkanen. De politiek hoort in principe het volk te vertegenwoordigen. Daarom zoeken ze ook naar mensen die bij het volk passen. Als een partij dit niet doet voelt de bevolking zich niet gerepresenteerd door de partij en zullen ze niet op de partij stemmen. Het is ook een trend van de PVDA om veel goede allochtonen politici aan te trekken. Zo laat de PVDA zich weer van de sociale kant zien. Het is dus absoluut geen toeval, dat doet trouwens ook niets weg aan de kwaliteiten van de politici.