Dat betekent gewoon dat je financieringstekort niet hoger mag zijn dan 3% van het bnp van een land
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.indexmundi.com/nl/nederland/#Economie http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/cijfers/cijfers-per-thema/default.htm Dit zijn 2 handige sites waar je allemaal info over dit onderwerp kan vinden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat klopt. Nederland zou dus eigenlijk niet minder als -20 op de salderingsbalans mogen hebben in het jaar 2010
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-20 miljard*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bnp is al het geld dat een land heeft verdient 1 in jaar, je kan het vergelijken met de omzet van een bedrijf.

Andere antwoorden (1)

Onze regering geeft 3% meer geld uit dan ze hebben.
Dat doen ze jaar, na jaar, na jaar...
Het geld dat ze te weinig hebben lenen ze bij banken.
En daar betalen ze rente over.
Waardoor ze nog meer tekort komen.
Waardoor ze nog meer moeten lenen.
Waardoor ze nog meer tekort komen.
...
Tot ze het niet meer kunnen betalen, moeten bezuinigen, en bezuinigen, en nog meer bezuinigen.