Wat kan een goede rechtvaardigingsgrond zijn voor het onderstaande nieuwe beleid?

Op: http://www.nu.nl/economie/2133781/vs-krijgen-toegang-bankgegevens-eu.html is te lezen dat onze ministers van binnenlandse zaken en justitie gezamenlijk besloten hebben dat de autoriteiten in de Verenigde Staten toegang kunnen krijgen tot onze bankgegevens, mits hieraan een gerechtelijk vooronderzoek ten grondslag ligt, Dit in het kader van terrorismebestrijding.

Een aantal vragen komt bij me op.
- Kan dit zomaar?
- Gezien het toch al ruimhartige uitleveringsverdrag, bestond er niet al een regeling die in de bovenstaande mogelijkheid voorzag?
- Krijgen we met deze maatregel er ook het recht bij om op de hoogte te worden gebracht van wat voor informatie er van ons gedeeld wordt en kunnen we die informatie inzien / aanvullen / laten wijzigen als daartoe een goede grond is?
- De belangrijkste vraag nog wel, hoe bestrijd je vermeend terrorisme door een vangnet uit te gooien op een overzeese bankrekening?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja dit kan zomaar, zoals je leest. Amerikanen kunnen altijd alles flikken. Amerikanen mogen bijvoorbeeld best een voorraadje atoombommen verspreid over deze planeet hebben staan. Maar owee als een Iran dit ook wil, dat mag natuurlijk niet, want Amerika is natuurlijk wel de baas van deze wereld (vinden zij) zo dat is er uit.....

Het is zelfs zo erg door al die verdragen dat de VS Nederland zonder pardon kunnen bezetten, omdat er internationale organisaties als het internationaal strafhof zijn gevestigd... Dus op alle vragen zou ik ja moeten antwoorden...

Ik vraag me af(en ik weet dat dit geen antwoord is) of dat ook vice versa geldt? Nederland is er altijd al op uit geweest om het Amerika naar de zin te maken! Ik mag toch aannemen,dat er wel redenen moeten zijn voor een dergelijk onderzoek en er niet zomaar lukraak gegevens worden vrijgegeven en dat het subject,zoals de yankees dat zo mooi zeggen er wel inzage van krijgen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100