Zijn aouders nu verplicht hun kind bij te laten schrijven in een paspoort/id?

Ik las net weer een stukje over het bijlaten schrijven van kind in ene paspoort is dit alleen voor als jenaar het buitenland gaat of is het sws verplicht? En hoe zit dat als je zelf een id-kaart hebt ipv paspoort?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, bijschrijven is juist niet meer mogelijk voor Kinderen vanaf 14 jaar. Zij moeten een eigen ID of paspoort hebben, als ze naar het buitenland willen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het geldt voor ALLE kinderen die naar het buitenland gaan! Niet alleen voor vanaf 14 jaar. https://dloket.velsen.nl/loketburgers/pdc/PROD-1259752492873
Kinderen moeten hun eigen paspoort of ID kaart hebben vanaf 26 juni 2012.
Dus is het verstandiger om nu niet meer bij te laten schrijven.
Het is pas nodig als je de grens over gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanaf 14 jaar moeten ze, ook als ze nooit naar het buitenland gaan, wel een eigen ID hebben.