De gemeente heeft - als het goed is - zelf een onafhankelijke klachtencommissie. Daar kun je een klacht indienen, en waarschijnlijk word je dan uitgenodigd voor een gesprek. Mocht je er met de gemeente samen niet uitkomen, of mocht je binnen een termijn van zes weken geen antwoord krijgen op je brief, dan kun je de nationale Ombudsman aanschrijven. Die behandelt speciaal klachten over overheidsinstanties. (En wordt vaak onterecht genoemd als het gaat over een conflict met hele andere instanties, maar bij een probleem met een overheidsinstantie kun je dus bij hen terecht. De regel is wél dat je altijd eerst de reguliere klachtenprocedure van de instantie zélf doorloopt, anders zal je klacht bij de Ombudsman niet in behandeling worden genomen.)
Toegevoegd na 1 uur:
Citaat van site vermeld in bron:
"De Nationale ombudsman is een voorziening ‘in de tweede lijn’. Mensen met een klacht moeten eerst gebruikmaken van de klachtregeling bij de overheidsinstantie. Pas als u er samen met de overheidsinstantie niet uitkomt, kan de Nationale ombudsman uw klacht behandelen."
- Bronnen:
-
http://www.ombudsman.nl/over-de-nationale-...