Waarom laat NL kleinere boeren aan hun lot over?

Het is toch juist goed om dingen te kunnen eten van Nederlandse bodem?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Kleine boeren kunnen niet blijven bestaan jammergenoeg omdat wij als consument goedkope producten willen hebben.
Kleine boeren hebben zware lasten die bijna niet te dragen zijn, zij krijgen hun bedrijf niet rendabel, gaan ze meer geld vragen voor hun goede, eerlijke verbouwde producten en eerlijk goed verzorgd vee dan willen de meeste mensen daar uiteindelijk niet voor betalen.
De meeste mensen kopen toch in de supermarkt de aanbiedingen, de marge daarop is al zo klein, het is zelfs voor de grote boeren moeilijk om te overleven.
En ik spreek hier vanuit mijn eerlijke boerendochterhart, mijn broer runt nog steeds de boerderij van onze vader ,maar heeft er wel een baan bijgenomen anders redt hij het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens +1

Andere antwoorden (4)

Er zijn geen kleine boeren en geen grote boeren, het zijn ondernemers... Zij kunnen toch niets anders... Dus ze moeten wel...

En weet je in welke maand een boer het minste klaagt? Juist ja: Februari...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zijn producten van Neêrlands bodem beter dan van Slowaakse bodem? Het overgrote deel van de EU-begroting gaat op aan landbouwsubsidies. Laten de boeren gaan produceren tegen een concurrerende prijs op de wereldmarkt, zodat de boeren in Sierra Leone niet worden weggeconcurreerd met Europese landbouwsubsidies. Onze kinderen kunnen het oude ambacht in openluchtmuseums zien. Nederland is veel te klein om ruimte te verspillen aan het verbouwen van tarwe. Geef de grond terug aan de natuur of bouw er huizen of recreatiegebieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de zogenaamde "vrije markt" alleen voor grootschalige ondernemingen geldt.Kleine boeren renderen niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Zoisdat;

Dat is een gevolg van de heiligverklaring van de almachtige marktwerking. De agrarische sector is jarenlang zwaar gesubsidieerd, dus je kunt je afvragen of boerenbedrijven die het desondanks niet meer redden nog wel gesteund moeten worden.