Geert Wilders wordt gesponsord door verschillende mensen vanuit het buitenland. Ook vanuit Amerika. Hij ontvangt daar dus heel veel geld van. Dit zijn mensen die achter hem staan. Ze zijn het eens met zijn ideeen.
Laatst was Geert ook uitgenodigd in Amerika tijdens 9-11. Hij was uitgenodigd door de sympathisanten.
Dus deze mensen betalen mee aan zijn proces en niet de overheid, wat de meeste hier denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wie dat echt doet weten we niet maar de grootste kans is dat Wilders het krijgt uit de partijkas.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vraag aan Dhr. Moscovitch

Wie betaalt eigenlijk de advocaatkosten?
„Dat is beroepsgeheim.”

Toegevoegd na 7 minuten:
Dus als hij het toen niet wilde vertellen dan nu ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het zijn dat de staat het betaald?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet waarschijnlijk, hij is niet in dienst van de staat maar wel in die van zijn partij en het heeft met zijn werk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk betaalt de staat het niet. Waarom zou de staat dat doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus geen belastinggeld, of bevat de partijkas belastinggeld? @Suzy, er zijn zat 'ambtenaren' die het geld misbruiken. Zoals een privejet naar een vakantieland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gdanonym, ja elke partij krijgt geld van onze belasting centen, helaas. Dus moeten we indirekt allemaal meebetalen.
Zoals elke verdachte in het strafproces heeft ook de heer W. recht op juridische bijstand van raadsman/vrouw.

Wanneer iemand niet bij machte is een raadsman/vrouw zelf te betalen kàn er eentje gratis (pro Deo) van rechtswege toegewezen worden.

In het geval W. kan men er rustig vanuitgaan dat hij zelf deze kosten kan dragen..dus is hij de eerstaangewezene om de kosten van zijn raadsman betalen.

Of hij die kosten daarna op de partijkas kan/mag verhalen doet in deze niet ter zake. De rekening gaat eenvoudig naar de heer W. die dan dokken mag..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geert W. laat zich bijstaan door meerdere advocaten. Te weten, Bram Moskowitz en Stijn Franken. Dit zijn geen 'kleine jongens' en zullen voor zijn verdediging wel het nodige aan kosten opvoeren. Omdat het aannemelijk is, dat Geert W. toch wel ruim bovenmodaal leeft mag hij deze kosten voor eigen rekening nemen. Maar het is propaganda voor alle partijen die er middels de media aandacht er 'wel bij varen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af , itt andere reageerders, of Wilders deze kosten zelf gaat betalen.
Per slot kan er geeneens een strafproces plaatsvinden zonder dat er een advocaat is.
Mocht blijken dat de aanklachten onterecht waren (vrijspraak is daarvoor genoeg) dan let niets dat Wilders daarna weer verhaal gaat halen bij de staat wegens onterechte vervolging dan wel bij de klagers ...schade geleden door hun onjuiste aanklachten...voor tenminste de kosten die hij heeft moeten maken voor zijn verdediging. Tevens kan hij dan eigen tijd die erin zit ook declareren.

Daarnaast: Ik betwijfel of Moscovitch wel een rekening zal sturen. Deze man heeft geen geld meer nodig en doet wel vaker zaken alleen omdat hem dat in de publiciteit brengt en daarmee (naamsbekendheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwante vraag: Wie betaalt Wilders (behalve de vergoeding die hij krijgt als lid van de Tweede Kamer).

Toegevoegd na 3 dagen:
Geert W. krijgt als kamerlid een vergoeding van ons belastinggeld (Rijk), vergelijk het met salaris. Dat is een feit. Stel € 100.000. Daarover betaalt hij (in principe) belasting.
Ook krijgt zijn actiegroep en eenmansstichting (PVV) naar men zegt veel donaties uit binnen- en buitenland. Hoeveel weten we niet. Dat houdt hij geheim en dat schijnt te mogen. Stel € 500.000.
Moskovitch (dhr. Jinek) en zijn kantoorgenoten hebben zich uiteraard grondig voorbereid. Stel dat dat 200 uur is, incl. btw stel € 100.000.
PVV betaalt geen belasting; Geert W. zelf wel.
Dan zou ik als ik Geert W. zou zijn zelf de (dubbele) advocaatkosten betalen en als beroepskosten (Geert W. is niet in loondienst) aftrekken. Dan betaalt hij geen belasting en leeft hij van de giften van de stichting. Is dat niet handig en mooi? Maar wij betalen hem wel doordat hij geen belasting betaalt.
Let op: Dit zijn inschattingen en ramingen, dus onzeker en niet exact.