Waarom sterven er anno 2009 nog elke dag 28.000 mensen door honger?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk doordat er te weinig condooms zijn gebruikt!

Het beste antwoord

Omdat héél veel regeringsleiders boter op hun hoofd hebben. Zie onderstaand:

Op de millenniumtop in 2000 heeft men zich tot doel gesteld om het aantal mensen op onze planeet dat in honger leeft, tegen 2015 te halveren. Ondertussen is men van deze nobele intentie nog zeer ver verwijderd. Wereldwijd lijden meer dan 923 miljoen wereldburgers honger omdat ze geen toegang hebben tot het nodige voedsel. In sommige landen is het aantal betrokkenen geëxplodeerd. Volgens de VN voedselorganisatie FAO is deze ontwikkeling zeer verontrustend in Afrika en in Azië. In Haïti, Niger, Ethiopië en Burkina Faso moeten miljoenen mensen zien te overleven met 1 euro per dag. Kunnen we ons iets voorstellen bij dergelijke statistiek?

“Het recht op voedsel is geen utopie”, was vorig jaar het motto. Maar de reële politiek van de FAO diskwalificeert dit motto tot een holle frase. Het 'beloofde' recht op voedsel is voor miljoenen wereldburgers een utopie. Het is eigenlijk zo dat men zelfs niet in staat is het aantal mensen op de wereld dat honger lijdt, constant te houden. Volgens de gegevens van het FAO s het aantal chronische hongerlijders in de periode van 1992 tot 2005 verhoogd van 842 naar 848 miljoen. In 2007 ging het aantal dan drastisch omhoog naar 942 miljoen. Voor dit jaar dreigt het aantal nog dramatisch te stijgen.De allerrecentste cijfers spreken van 1 miljard mensen die honger lijden. De EU beloofde in juni dit jaar op de wereld voedseltop van Rome, om 7 miljard euro. Deze belofte wordt niet geëerbiedigd. In totaal kreeg de FAO voor 22 miljard beloftes van de grote landen, maar tot nog toe werd er slechts 10% gestort......

Dus hoofdzakelijk DAAROM!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Anders wordt het veel te druk op deze aarde....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat al het voedsel dat op deze wereld te vinden is niet eerlijk verdeeld is tussen alle mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het oneerlijk verdeeld is in de wereld. Omdat er te weinig mensen zich het lot aantrekken van een mens die ze niet kennen. Omdat er hier te veel aan voedsel is en elders te weinig. Omdat daar de natuur vaak niet mee wil werken met mislukte oogsten tot gevolg. Enz. enz. Iedereen die maar wil en kan, kan daar proberen een eind aan te maken; http://www.15cent.nl/info.aspx?o=0&rIntNavMotherNavId=4014&inc=info&rIntNavId=4014&page=7310
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit een vraag waarop je zelf geen antwoord weet en ook niet zal gaan weten of is het een soort noodkreet?
Ik weet het antwoord ook niet, maar ben het wel eens met je noodkreet! De voedseltop in Rome (hongercrisis) biedt nu ook geen maatregelen van enige betekenis; het is bedroevend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt omdat de hongersdood nog steeds voorkomt in deze wereld... Helaas, en niemand die het kan uitbannen van deze wereld, oplossen of voorkomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze te weinig eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We kunnen het tijdelijk uitbannen door het voedsel beter te verdelen. Door bijvoorbeeld niet zoveel grond te gebruiken voor het voedsel voor de vleesproductie.
Even niet alleen aan ons zelf denken.

Ik zit alleen met het volgende... Als die mensen gered worden en zich ook weer voortplanten, en er wordt verder niets gedaan aan het verminderen van het aantal kinderen dat men op de wereld zet per gezin. Dan lopen we uiteindelijk toch echt weer tegen een voedsel tekort aan.
Zoals Cantare al zei: anders komen er veel te veel mensen.

We zullen nou eenmaal altijd alles in het werk stellen om onze soort te redden en niet alleen de soort maar het liefst zoveel mogelijk ervan, dus hoe de natuur ook weer in evenwicht probeert te komen, we zullen ons verzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we er miljarden in kunnen stoppen en eten geven maar dit lost niets op. Ze moeten de mensen leren om hun voedsel zelf te kunnen verbouwen, waterputten leren slaan. Gereedschap geven. En geld wat voor deze mensen wordt ingezameld verdwijnt vaak, en komt daardoor niet op de juiste plek terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Condooms zijn het beste middel tegen honger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, maar deze mensen hebben het geld hier niet voor dus hebben ze geld nodig, of degene die deze aan ze kan geven. Maar de paus is machtig en houdt dit ook tegen.
Omdat in veel landen er minder voedsel verbouwd kan worden dan dat er mensen zijn. Met name in landen waar 't weer sterk kan wisselen, zie je die grote getallen stervenden. In feite zitten die landen continue op de grens van wat 't land kan ondersteunen.

Uiteraard kunnen wij in Nederland ook 90% van onze inkomsten aan bijv. Ethiopië geven. Je zult zien: zowaar! Er kunnen dan meer mensen in 't land overleven! Echter... In Nederland dan weer minder. Een soort wet van communicerende vaten, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de armoede in arme landen..!!
zij kunnen geen voedsel vinden.
En daarom sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat mensen in arme landen maar door blijven gaan met gezinsvorming. Vooral in ontwikkelingslanden neemt het aantal inwoners snel toe. De bevolking van Afrika bv stijgt procentueel gezien het snelst. In Afrika wonen nu zo'n 988 miljoen mensen. Tegen het midden van de eeuw zullen hier zo'n twee miljard mensen wonen, tweemaal zo veel als nu. De meeste Afrikaanse landen kunnen hun bevolking echter nu al niet goed in hun levensonderhoud voorzien. Het is eenvoudig om nu al te zien dat de voedselcrisis daar toe zal slaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat er dus 28.000 elke dag te weinig hebben gegeten. Soms wordt ik zo moe van dit soort vragen. Vergeet niet dat jij rijk bent omdat zij arm zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat de mensheid gedoemd is om binnenkort uit te sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze te weinig geld hebben.

En dat zal ook nog wel even zo blijven, zolang machthebbers in Afrika meer bezig zijn met de financiering van hun jacht, dan het verbeteren van de condities in hun land.