Wat doet een F 16 vlieger precies?

Een goeden dag mensen, ik wil f16 vlieger worden. Maar ik was erg benieuwd. Wat doet een f16 vlieger precies? Vliegt hij alleen maar of doet hij soms hetzelfde als een soldaat kijkt doet hij bijvoorbeeld ook gevecht ondersteuning op het land? Hoe zit het precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niets want de F16 wordt vervangen door de JSF

Het beste antwoord

Nee je vliegt niet alleen. Binnen het squadron waar je bij hoort zijn er ook grondtaken op het vliegveld. Oefenen, studeren en hulpverlening maakt ook deel uit van de functie.
zie bijgevoegde link van de functie omschrijving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan je dat beter vragen bij defensie. Maar goed, mijn idee:
Na een zware training, (de kans dat je het haalt is 10%)kan je ingezet worden in het bombarderen van vijandige doelen, zoals zwaar beveiligde depots waarbij je grote kans maakt om in 2.867.576 stukjes naar beneden te storten, samen met de 5.098.352 stukjes van je F16.
Tevens kan je door ongelukkige omstandigheden ipv van een munitiedepot, een kinderdagverblijf platgooien. Mocht je F16 in problemen komen (waar dan ook) dan is het jouw taak om het toestel indien mogelijk op een ongevaarlijke plaats te laten neerstorten.
Ook als dat inhoud dat je het zelf niet overleefd. Ik wil je niet beledigen, maar ik heb zo het idee dat je wel bij de 90% zal horen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Gollem,
Is dit nu een reactie op mijn antwoord of is dit een antwoord /reactie op de vraag.
Je reactie zegt mij genoeg over jou, en ja ik voel mij wel beledigd wat jij hebt geen flauw idee wie wat ik ben!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wil F16 piloot worden, en dan kom je hier vragen wat een F16 piloot precies doet? Ik weet niet welke opleiding je inmiddels met succes hebt afgerond, nederlands zat daar zeker niet bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gollem,
Wordt het niet eens tijd voor een bril?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gollem: als je reageert op de vraagsteller, kun je je reactie beter bij de vraag plaatsen dan bij een antwoord - anders krijg je vreemde misverstanden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo: goed opgemerkt. De eerste reactie van Gollum kan ik nog min of meer begrijpen. De tweede gaat mij echt te ver.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had het inderdaad tegen pilootje57
Een bril is misschien niet zo'n gek idee.

Andere antwoorden (2)

Qua training/opleiding zal het zwaarder zijn dan menig grond soldaat.Derhalve zal hij zich kunnen redden. Echter is hij dan veel ste kostbaar om als grondsoldaat in te zetten. En word zijn hoofdtaak vliegen. En is de rest van de opleiding meer bedoeld op zich te kunnen redden in een noodsituatie.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar hoe vaak wordt nou een f16 ingezet?
Frimu2
12 jaar geleden
Tja .....hoe vaak is er oorlog? En hoevaak gaat Nederland zich er mee bemoeien? Is geen antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar om echt te leren vliegen zul je regelmatig in de simulator zitten en trainingsvluchten moeten maken.
Of iemand bij de luchtmacht alleen maar een F16 vliegt weet ik niet, maar voor zover ik weet zijn de taken:
- niet-geautoriseerde indringers van het nationale luchtruim onderscheppen en naar de grond begeleiden (eventueel in 2.894.376 stukjes als men niet meewerkt)
- in oorlogsgebied bommen e.d. droppen

Wellicht zullen ze ook niet-straaljagers vliegen, denk dan aan het overvliegen van materieel van en naar een oorlogsgebied.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten deze taken is hij natuurlijk een gewone sluipmoordenaar. Gesanctioneerd door de WET, dat wel, maar dit veranderd niets aan het feit zelf. We noemen dit oorlog.