Dat kan wel, bijvoorbeeld voor de kinderopvan, sterker nog als je na 1 november de verandering doorgeeft, kun je dat per 01 januari opnieuw doen omdat ze dat al hadden bepaald Vorrbeeld, mijn kinderen ging per 1 decemebr 2 dagen naar de BSO ipv 1, Doorgegeven ddan de BD, en ik kreeg netjes in december een hogere vergoeding, in januari weer niet, gebeld natuurlijk. Toen kreeg ik als antwoord: maar mevrouw dat is in oktober al vastgesteld, u moet het dan opnieuw indienen voor januari, tja leuker kunnen we het niet maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de overgang tussen twee jaren zo probleemloos mogelijk te laten lopen, worden de gegevens die bekend zijn op een bepaald moment (afhankelijk van de toeslag) alvast ingevuld voor het volgende jaar. Het relatief kleine aantal mutaties dat daarna doorgevoerd wordt handmatig wijzigen voor het vervolgjaar is namelijk minder administratieve rompslomp dan iedere toeslaggerechtigde jaarlijks verplichten opnieuw een aanvraag te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar waarom moet ik het dan 2 x indienen en wordt mij dit niet eerder meegedeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het goed gaat, verloopt de mutatie automatisch. Helaas gaat het niet altijd goed. In principe zou een simpel telefoontje naar de BelTel overigens voldoende moeten zijn, aangezien de mutatie voor 2009 ook verwerkt zou moeten worden voor 2010 - dit kan zou een medewerker moeten kunnen regelen op basis van de andere mutatie. Het lijkt erop dat je helaas net de pech hebt gehad te maken te hebben met een aantal mensen die iets minder bekend zijn met het proces.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ging om 2008/2009 maar dat maakt niet uit, het is inmiddels opgelost, maar ik vind/vond het wel vreemd

Andere antwoorden (2)

Omdat ze anders overspannen worden denk ik haha.....
Ze lopen over het algemeen met alles altijd achter....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zorgt voor extra werk en minder overzicht bij de belating dienst, en dat zijn 2 dingen die ze nou net niet nóg méér erbij kunnen hebben.

Toegevoegd na 40 seconden:
belastingdienst... typ foutje