Als de russische bevolking belasting betaalt aan de overheid, zijn ze dan medeplichtig aan genocide?

Ik bedoel, als je als rus geld geeft aan de overheid, die dat geld gebruikt om onschuldige oekraieners te vermoorden, is die belastingbetaler dan medeplichtig? Want hij weet toch dat het geld dat hij schenkt daarvoor betaald wordt?
(ik bedoelde: daarvoor gebruikt wordt)

tinus1969
8 maanden geleden
Het is heen kwestie van ‘geven’. Belasting is geen keuze.
TurfGraver
8 maanden geleden
Ben jij medeplichtig voor alles waarvoor onze overheid het belastinggeld gebruikt?
Goeievraagstell
8 maanden geleden
Ja toch, want ik kan ook weigeren belasting te betalen (met alle gevolgen van dien)
tinus1969
8 maanden geleden
Nee, belasting betalen kun je niet weigeren. Sterker nog, de belastingdienst is preferent schuldeiser, dus zelfs bij schuldsanering wordt er belasting geïncasseerd .
tinus1969
8 maanden geleden
En in Rusland is de inning nog ietsje doortastender dan hier.
tinus1969
8 maanden geleden
@Goeievraagstell wat verwacht je dat de inwoners van Rusland doen? Poetin wegstemmen?
Z512099
8 maanden geleden
Rusland is een dictatoriale politiestaat, de bevolking wordt daar onderdrukt, bij niet betaling belastingen heeft dat boetes en eenzame opsluiting tot gevolg.
Inekez1
8 maanden geleden
Los van bovenstaande reacties, is er in Rusland al decennia sprake van propaganda en zijn er maar weinig mogelijkheden voor de bevolking om eerlijke en objectieve nieuwsberichten te volgen. Veel mensen daar hebben geen idee wat er met hun betaalde belastinggeld gebeurt en voor welk doel.

Geef als eerste antwoord