waarom kan je de belastingdienst niet per e-mail om raad vragen

ik weet dat je kan bellen,en het is gratis
maar de wachttijden zijn vaak zo lang.

14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Email is ook gratis en de wachttijden zijn nog langer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75: Ik vind dat deze reactie als beste antwoord zou moeten worden gekozen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naja.... De mods zouden zeggen dat het een reactie is en niet een antwoord. Zou niet de eerste keer zijn.
paulus811
14 jaar geleden
Soms komt het mensen beter uit om buiten de openingstijden van de belastingtelefoon een vraag te stellen via internet. Ik vind het wel een goede vraag en de reactie van mh75 is weliswaar niet fout, maar wel kort door de bocht. Dat de wachttijd dan nog langer is, hoeft niet altijd een probleem te zijn. Op een goed antwoord kan ik soms best een week wachten. Bovendien kun je via een invulformulier makkelijk regelen dat de vraag bij de juiste specialist terecht komt. Ook biedt elektronisch vragen stellen voor de belastingdienst de mogelijkheid om de vragen te archiveren, zonder gesprekken op te nemen of over te tikken.

Het beste antwoord

Omdat de servers dan overbelast raken... iedereen zal dan eerder mailen dan bellen. Mailbox zal binnen een halve dag vol zitten. Overzicht zal kwijtraken, alle mailtjes moeten beantwoord worden dus dat gaat tijd kosten. Wanneer een medewerk(st)er een mail niet direct kan beantwoorden omdat hij/zij geen antwoord weet zal hij/zij dit weer door moeten sturen en weer wachten op een antwoord en het daarna aan jou laten weten. Eerst moeten de andere 50 mailtjes nog beantwoord worden en daarna is de jouwe aan de beurt....

Bellen is sneller... denk ik zo.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mensen zullen voor een l*lvraagje ff snel een mailtje sturen.. Die grens ligt veel lager dan bellen. Dus ook vandaar zal het aantal mailjes hoger komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat telefonisch dingen over het algmeen veel makkelijker en sneller uit te leggen zijn. Je kunt dan wedervragen stellen, en zorgen dat het duidelijk wordt. Bij mail blijf je heen en weer mailen, en daar gaat echt nog veel meer tij en ergenis in zitten, geloof me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak heeft degene bij de belastingdienst meer informatie nodig om een vraag goed te kunnen beantwoorden. Maar men zou wel een elektronisch formulier kunnen ontwikkelen waarin naar de noodzakelijke informatie gevraagd wordt. Nu wordt alleen bellen en langskomen als mogelijkheden aangeboden en dat lijkt me een gemiste kans voor de belastingdienst.

Daarom wel een goede vraag!
paulus811
14 jaar geleden
stiena58
14 jaar geleden
ja en bij ons in de buurt is er geen mogelijkheid tot parkeren bij de belastingdienst
allen voor personeel zeggen ze,want er wordt te veel vernield
daarom is de grote parkeeplaats gesloten voor particulieren.
zoals gezegt:leuker kunnen ze het niet maken ,wel moeilijker
stiena58
14 jaar geleden
de belastingdienst heeft zelf een keuzemenu als je belt
waarom geen keuzemenu voor te mailen?
paulus811
14 jaar geleden
Geen idee waarom er geen keuzemenu voor mailen is. Dat is ook wat ik in mijn reactie op je vraag schrijf. Dat je er niet kan parkeren is ook wel raar beleid. Wat valt er nou op een parkeerplaats te vernielen?
Omdat je in een mail voor jou gevoel wel duidelijk kan zijn geweest maar voor hun niet, en zo blijf je een emailwisseling houden en het vervolgens toch nog fout kan gaan.

Inderdaad de wachtrijen zijn soms lang maar als je n.a.v. hun antwoord toch weer een vraag hebt of iets nog niet duidelijk is kan het alsnog goed worden uitgelegd en dan is hier ook de tijd voor.

En als een mail niet aan is gekomen of per ongeluk is verwijderd blijf jij maar wachten op antwoord.