Ze worden hier (redelijk) verwelkomt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het asielbeleid in Nederland is vergeleken met andere Europese landen redelijk soepel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Nederland is het veilig, goed geregeld. Ook is het een rijk land en heeft veel werkgelegenheid. En is het dus aantrekkelijk voor asielzoekers om hier naartoe te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er komen veel minder asielzoekers naar Nederland dan vroeger, ook omdat controles en toelatingseisen strenger zijn geworden.
Door die strengere controles zie je dat mensensmokkelaars andere routes/doellanden kiezen.
Maar een asielzoeker die in Nederland terecht komt, gaat ervan uit dat z/hij een eerlijke behandeling krijgt, tijdens de procedure een redelijke behandeling krijgt en terechtkomt in een land waar z/hij een kans kan krijgen als het asielverzoek wordt toegewezen.
Ook kan meespelen dat hier al familieleden zijn, dat kan een reden zijn juist hier asiel te willen aanvragen ipv in Zweden, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nederland is niet zo aantrekkelijk voor asielzoekers.
Ze gaan eerder naar andere EU landen.
Asielzoekers mogen ook niet werken of studeren. Alleen kinderen mogen naar school.

Maar als ze eenmaal asielzoeker af zijn, en asiel gekregen hebben, dan hebben ze hier meer kans op werk. Als is het in een maatschappij waar ze met veel intolerantie worden bekeken.
Maar voor echte asielzoekers, die thuis vervolgd werden, is Nederland natuurlijk veilig. Echter de martelingen die ze in hun land van herkomst ondergingen, dragen ze hier met zich mee. Daarmee ziet ons land er voor hen heel anders uit dan voor ons.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De voordelen die Nederland biedt; het is een van de welvarendste en veiligste landen ter wereld. Volgens het United Nations Development Programme is Nederland na Noorwegen en Australië zelfs het meest ontwikkelde land ter wereld. Desondanks is het niet echt een populaire bestemming voor asielzoekers. De meesten die vluchten naar de EU komen terecht in Zweden, Duitsland, Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk, terwijl het aantal asielzoekers dat in Nederland terechtkomt redelijk stabiel blijft rond de vijftienduizend per jaar - te vergelijken met het aantal asielzoekers dat jaarlijks naar bijvoorbeeld Egypte of Thailand vlucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in nederland krijgen ze gratis een huis
gratis complete inboedel
gratis uitkering
gratis scholing voor wat dan ook
gratis naar de sportschool
gratis eten (via voedselbank)
ze hoeven hier niet te werken,de uitkering gaat gewoon door )
gratis fietsen
gratis bibliotheek
gratis internet
gratis intergratie hulp
gratis school,voor minderjarigen
gratis kleding
gratis openbaar vervoer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo jij bent slecht geïnformeerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kom wekelijks op een azc en krijg een heel andere indruk hoor, dus ik ben bang dat jouw persoonlijke ervaring (bron) toch wat (rooskleurig) gekleurd is.
je vergeet er nl bij te zetten:
gratis met z'n vieren op een kleine kamer
gratis met tig nationaliteiten in één gebouw
gratis met 15 andere mensen gebruik maken van hetzelfde douche/toilet.
gratis een (oorlogs)trauma voor de rest van je leven
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
denk niet dat je graag wil ruilen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gratis met zn vieren op een kamer?
beter als buiten of in een tent !
dus ze hebben een douche en toilet ?
waar ze vandaan komen waarschijnlijk niet !
ruilen?
gratis met tig nationaliteiten in één gebouw ?
dat heb ik ook als ik op vacantie ben ! gratis een (oorlogs)trauma voor de rest van je leven?
en ja ik heb ook een jaar in libanon gevochten,maar waar moet ik heen met mijn trauma? hoezo zou ik moeten ruilen,werk me uit de naad en betaal 52 % belasting voor die mensen.
dus denk dat ik er genoeg voor doe? toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat heb jij weinig empathie met een medemens zeg!
walgelijk!
wees blij dat jij je uit de naad mag/kan werken!
daar is nog nooit iemand aan dood gegaan. omdat jij zelf een jaar in Libanon hebt gevochten, voel jij je hetzelfde als die asielzoekers? hoe weet je dat?
en als jij daar daadwerkelijk een trauma aan hebt overgehouden is dat hartstikke rot voor je. je kunt daar in Nederland gelukkig hulp voor krijgen.ik ben zelf gelukkig nooit ziek maar werk me wel uit de naad om de kosten voor anderen mee op te hoesten!!! (dat doe ik met liefde, want ik tel mijn zegeningen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een zuur, jaloers typje ben je chevy35. Je vergelijkingen slaan nergens op.
Ik hoop voor jou dat je nooit zult hoeven vluchten, maar mocht dat ooit wel het geval zijn, dan wens ik jou net als alle vluchtelingen toe dat je ergens terecht kunt waar je veilig bent en fair behandeld wordt.