wat is het verband tussen kinderopvang en de regering?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik kan het niet vinden op internet kunnen jullie me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De regering lijkt soms op een kinderopvang!?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niet genoeg kinderopvang voor de leden van de regering (met het oog op het onvolwassen, kinderlijk gedrag)?

Antwoorden (3)

De regering bepaalt wie wat betaalt voor kinderopvang en wat voor regels er zijn om er een te mogen exploiteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De regering stelt ook de regels vast betreffende kinderopvangtoeslag. En geeft die regels door aan de belastingdienst. Daar kun je dan aanspraak op maken als je kinderen in de opvang hebt zitten. (buitenschools, naschools, crèche, gastouder).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De regering regelt via wetgeving (Wet Kinderopvang) voorwaarden waaraan de kindercentra dienen te voldoen. Organisaties in de kinderopvang zijn zelfstandige ondernemers die binnen het kader van de Wet Kinderopvang en op eigen risico de dienstverlening aanbieden. Zij bepalen óók de tarieven die daarbij gehanteerd worden. De overheid biedt ouders door middel van de z.g. Toeslag Kinderopvang een tegemoetkoming in de kosten die zij maken voor de opvang van hun kinderen. De uitvoering/uitkering van die toeslag wordt door de Belastingdienst verzorgd....