Kan ik aan een postzegelstempel zien wanneer hij verzonden is?

Ik krijg tegenwoordig vaak post te laat. Ik wil graag weten hoe ik aan kan tonen dat dit door Post NL komt. Anders blijft het altijd een welles nietes verhaal

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
29.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees blij dat je het nog krijgt. Ik ontvang met de regelmaat van de klok post NIET. En dan krijg je ineens een 2de aanmaning.

Het beste antwoord

Er staat wel een datum in de stempel .
Hier een willekeurige stempel : 18 griekse cijfer 12 11 en dan staat er nog 22 achter .
Dus 18-12-11-22 .
En wat die 22 betekend dat weet ik niet .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Hier kan ik verder mee.

Andere antwoorden (1)

Degene die de brief op de post doet, weet wanneer hij hem heeft verzonden.
De poststempel geeft aan wanneer de brief na de lichting in het postverzend- en sorteercentrum is behandeld.

Het kost dus tijd tussen
1. het op de bus doen en het behandelen bij Post.nl.
2. tussen sorteercentrum en het in je brievenbus doen (bezorging).
3. tussen bezorging en het in je brievenbus zien en eruit halen.

1. kost een paar uur tot twee dagen (weekeinde).
2. is de tijd dat post onderweg is. Daarvoor kun je het poststempel gebruiken (als het leesbaar is).
3.ligt aan je zelf.