Deze is (nog) niet zo erg,maar kan het eventueel nog wel worden,want de economieën der landen en der economische blokken (EU,NAFTA,China,India,Japan) zijn véél meer met elkaar verweven dan toendertijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de jaren dertig had je niet zo maar een recessie, zoals nu, maar een Grote Depressie.

De huidige economische crisis is niets vergelijken bij de dertiger jaren.
Deze crisis is eerder te vergelijken met de crisis
van de tachtiger jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De recessie van 1933 staat in Nederland bekend als de Crisistijd.
Mijn ouders hadden het over de crisistijd, waarin zoveel mensen geen werk hadden, al hun geld waren verloren, de ingenieur op de tram stond. Mannen moesten ""stempelen"" (soms tweemaal per dag), om een uitkering te krijgen.
Het was een vreselijke tijd. Mij is altijd voorgehouden, omdat mijn vader in die tijd alles aanpakte, en nooit werkloos is geweest, dat het van groot belang is, je nergens te goed voor te voelen. En dat heeft mij vaak geholpen.

Wat wij nu meemaken, is niks vergeleken bij toen. Wij halen hier nog steeds Polen en Bulgaren naar toe, omdat we kennelijk te beroerd zijn om sommige dingen te doen.
Maar goed, we leven in Europa, dan gaan in heel Europa de werkwilligsten voor.