Mijn illegale vuurwerk video is gespot door TaskForceOVB, moet ik die boodschap serieus nemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef effe een linkje Goldboy,
kunnen we ook even samen kijken of het echt wel zo ernstig is.

Antwoorden (2)

Als die echt van hun komt, ja:

Ik heb een waarschuwing ontvangen. Wat nu?

U heeft een waarschuwing ontvangen. Deze waarschuwing heeft u ontvangen omdat wij aan u gerelateerde beelden hebben opgespoord waarin strafbare feiten met zelfgemaakte vuurwerkbommen of illegaal vuurwerk getoond worden. Het fabriceren en afsteken van vuurwerkbommen is strafbaar en levensgevaarlijk voor u en voor uw omgeving. Daarnaast zet u, met het plaatsen en verspreiden van deze beelden, anderen aan tot het plegen van soortgelijke levensgevaarlijke delicten. U bent, door middel van een videoreactie, per e-mail en/of per brief, dringend verzocht om deze film(s) te verwijderen. Wanneer u geen gehoor heeft gegeven aan dit verzoek, is het mogelijk dat de politie inmiddels is begonnen om verdere actie tegen u te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het netjes verwijderen. Oppassen met illegaal vuurwerk is natuurlijk ook een echte aanrader. Twee jaar geleden heb ik een nitraatknaller getest die mijn kinderen van een buurjongen hadden gekregen; niet eens zo'n zware. Ik stond op 10 meter afstand met veiligheidsbril en dikke kleding. Maar wat een klap gaf dat ding nog. Zonder gekheid: werkelijk levensgevaarlijk! Ik heb vier zoontjes die ik heb gekapitteld dat dat soort spul er bij ons dus niet in komt.

Dat gezegd hebbende zijn dit soort waarschuwingen doorgaans een beetje een teken van onmacht. Kennelijk zijn er teveel van dit soort filmpjes op YouTube en is het in de praktijk teveel werk om de daders echt op te sporen. Als ze voldoende capaciteit zouden hebben om er echt achteraan te gaan kreeg je wel een waarschuwing aan de voordeur, of meteen een boete.